Από τότε που μετακόμισα έχω αμελήσει και αμελώ να βάλω τηλεφωνική γραμμή, internet και να μεταφέρω τον υπολογιστή μου από το σπίτι των γονιών μου. Όποτε γράφω, σχολιάζω κλπ το κάνω, όταν βρίσκομαι εκεί. Το κάνω αρκετά συχνά. Οι γονείς μου μένουν σχεδόν διπλά, ενώ έχω ακαδημαϊκές υποχρεώσεις (τουλάχιστον στον προσωπικό μου κατάλογο αυτών) , που δεν με αφήνουν να μένω και πολύ μακριά από τον υπολογιστή (και να με τραβά και αυτός με την σειρά του και σε άλλες ατραπούς, όπως το blogging κλπ). Το Σαββατοκύριακό, όμως, έχω θέσει (προσπαθήσει τουλάχιστον) ότι θα είναι μέρα ανάπαυσης, οπότε και δεν έσπευσα στον υπολογιστή μου να εργασθώ κλπ. Δεν έμεινα, βέβαια, και στο σπίτι μου αδρανής καθώς έκανα τα εξής: Διάβασα, εκεί στο πρώτο ξύπνημα, λογοτεχνία, σηκώθηκα έφαγα το πρωινό μου βλέποντας τηλεόραση, σκούπισα λίγο, έλυσα ασκήσεις (βασικών) μαθηματικών, συνέχισα το σκούπισμα, ολοκλήρωσα ένα λογοτεχνικό βιβλίο (όχι αυτό, που διάβαζα, όταν ξύπνησα), ξεσκόνισα τα δάπεδα, διάβασα από ένα μη-λογοτεχνικό βιβλίο, μαγείρεψα, έφαγα, συνέχισα από ένα άλλο μη-λογοτεχνικό βιβλίο, σφουγγάρισα. Μέσα σε όλα αυτά άκουσα και την 5η Συμφωνία του Beethoven. Μετά πήγα στο σπίτι των γονιών μου απλώς να ελέγξω τα μειλ μου και μετά έφυγα για την βραδινή έξοδο.

Πολύ πιθανόν να απορείτε στο γιατί δεν κάνω μονοκοπανιά όλες τις δουλειές του σπιτιού και μετά να κάτσω ( ή το ανάποδο) ή στο γιατί διαβάζω πολλά βιβλία παράλληλα αντί να τα τελειώνω ανά ένα. Ενδεχομένως να βρίσκετε τέτοια συμπεριφορά μη ορθολογική, αντιπαραγωγική κλπ. Δεν ξέρω, γιατί μού συμβαίνει, αλλά πολύ απλά μετά από ένα μισάωρο με την σκούπα πχ στο χέρι, όπως και με το ίδιο βιβλίο βαριέμαι και μετά απλώς κάνω ότι σκουπίζω, ή ότι διαβάζω ή ό,τι άλλο. Δεν αμφιβάλλω ότι εσεις σκουπίζετε σε μία ώρα, όταν εγώ κάνω μιάμιση και διαβάζετε ένα βιβλίο στις δέκα ημέρες, όταν εγώ κάνω είκοσι· έτσι συμφωνώ μαζί σας: σε απόλυτες τιμές η συμπεριφορά μου είναι ανορθολογική. Όμως, εάν ακολουθούσα το πρόγραμμά σας θα διάβαζα ένα βιβλίο σε σαράντα ημέρες και θα έκανα ένα οκτάωρο να σκουπίσω ένα δωμάτιο. Συνεπώς σε προσωπικό επίπεδο ακολουθώ την βέλτιστη επιλογή (χωρίς να αρνούμαι ότι υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης και εξάσκησης στον τομέα της συγκέντρωσης).

Εάν σας ρωτούσα, πως θα χαρακτηρίζατε την ημέρα μου, ενδεχομένως να λέγατε «αρκετά δημιουργική: μάζεψες το σπίτι, μαγείρεψες, διάβασες, άκουσες κλασσική μουσική». Και, όμως, είχα μια περίεργη αίσθηση μόνο και μόνο επειδή δεν κάθισα τουλάχιστον ένα εξάωρο στο Internet, πηγαίνοντας από σελίδα σε σελίδα (και δεν αναφέρομαι απαραίτητα σε χρήσιμες σελίδες, αλλά και σε άχρηστες, αλλά και σε αυτές, που απλώς περνάς χωρίς να σταματήσεις ουσιαστικά πουθενά), ούτε στήθηκα για κανα τρίωρο στην τηλεόραση (είδα μόνο ένα μισάωρο περίπου). Αντικειμενικά το ξέρω: είναι πιο δημιουργικό να διαβάσεις ένα ΚΑΛΟ βιβλίο, απο το να περιφέρεσαι ΑΣΚΟΠΩΣ στο Internet (δεν είναι πάντα όλα τα βιβλία καλά και χρήσιμα, ούτε είναι πάντα άσκοπη η ενασχόληση με το Internet), όμως είχα μία αίσθηση ότι η ημέρα μου, πως είχε πάει ψιλοχαμένη, επειδή δεν κυριάρχησε το Internet και εν πάση περιπτώσει είχα μια κάποια μελαγχολία.

Έχετε ποτέ αισθανθεί ανάλογα; Πώς το αντιμετωπίζετε;  Θα χαρακτηρίζατε αυτήν την διάσταση μεταξύ νοητικής κρίσης μου και συναισθηματικής αποτύπωσης της ημέρας μου ως ένα δείγμα «εθισμού» στην υπολογιστική και στην τηλεοπτική οθόνη;

Επίσης εδώ και εδώ.

3 responses »

  1. Ο/Η An-Lu λέει:

    Πέρασα απο κει, τωρα κανω οτι κι εσυ (σκουπισμα, διαβασμα, μαγειρεμα) αλλά και με κλεφτες ματιές στο ιντερνετ. Multitasking είναι κι αυτο 😉

  2. Ο/Η thelastrealanwnymous λέει:

    το φάντασμα του «χαμένου χρόνου» μας κυνηγάει παντού.
    οτι και να κάνουμε παντα θα υπαρχει η αμφιβολία αν χάσαμε το χρόνο μας ασκοπα.
    οταν δεν εχεις απο την αρχη ενα σχεδιο για το πως θα διαχειριστείς το χρόνο μιας μερας ή ενός μήνα πάντα θα υπαρχουν «απώλειες».
    επίσης …γενικά υπάρχει η αίσθηση ότι πρέπει να συγκεντρωθείς σε ένα αντικείμενο όταν θες να έχεις απόδοση.
    ομως σήμερα αυτό το πέταγμα -πεταλούδας του μυαλου μας είναι αναπόφευκτο γιατί είναι πολλά τα ερεθίσματα.

  3. Ο/Η sofako λέει:

    Όσον αφορα το πρώτο μέρος του post σου, πρέπει να δεις εμένα να κάνω τις δουλείες του σπιτιού….! τα ίδια και χειρότερα, με αρκετές άλλες δραστηριόητες ενδιάμεσα και εννοείται δεν τελειώνει ποτέ σε μια μέρα. Απλά παέι κάπως κυκλικα. Και διαβάζω και εγώ ταυτόχρονα διαφορετικά βιβλια, συνήθως όμως είναι εντελώς διαφορετικής θεματολογίας. Παεί ααλογα με το mood της μέρας, ή καλύτερα της ώρας.

Σχολιάστε

