Ο κ Χορμοβίτης γράφοντας στους e-roosters επιτίθεται στην εκστρατεία κατά του καπνίσματος και ειδικότερα στην οργάνωση Nosmoke.gr. Δεν έχω καμμία σχέση με την οργάνωση, ούτε και με τους e-roosters, είμαι, όμως, μη-καπνιστής και νομίζω ότι, όπως όλοι, πως μπορώ να γράψω τις παρατηρήσεις μου.

  1. Μεταξύ της επικεφαλίδας και του άρθρου, ο αρθρογράφος βάζει μία αφίσα της ναζιστικής Γερμανίας, με την μπότα της τελευταίας να εκδιώχνει πούρα, τσιγάρα, πίπες. Ο συντάκτης υποννοεί δηλαδή ότι όσοι είναι κατά του καπνίσματος πως είναι στην ουσία φασίστες, θεωρώντας προφανώς ότι φιλελεύθεροι και δημοκράτες πως είναι αυτοί που πρεσβεύουν το ότι «εγώ κάνω ό,τι μού γουστάρει και δεν με νοιάζει για τους άλλους». Είναι η γνωστή ελληνική άποψη, η οποία συμπληρώνεται και με διάφορες δημοκρατικές επιφάσεις του τύπου : «οι καπνιστές είμαστε πλειοψηφία, άρα δημοκρατικά μπορούμε να καπνίζουμε», «μα πλειοψηφίσαμε στο δημοψήφισμα για τις ταυτότητες, είναι αντιδημοκρατικό να απαλειφθεί το θρήσκευμα από αυτές» κ.τ.ο. Σεβαστή η άποψη του να υπερασπισθεί τους καπνιστές, αλλά είναι κρίμα που μεταξύ των επιχειρημάτων κατά των μη-καπνιστών χρησιμοποιεί προσβολές και συγκινησιακή προπαγάνδα. Το κάπνισμα είναι βλαβερό ασχέτως καθεστώτος και οι νόμοι της φύσης, βιολογίας κλπ δεν έχουν να κάνουν με τα νομοθετήματα του Κράτους. Ας υποθέσουμε ότι το ζήτημα ήταν οι ζώνες ασφαλείας στα αυτοκίνητα και πως υπήρχε η ανάλογη συζήτηση με κάποιον να ισχυρίζεται -και να παρουσιάζει αφίσες από ναζιστές χωροφύλακες να επιβάλλουν ζώνες ασφαλείας στους εποχουμένους- ότι η χρήση ζώνης παραβιάζει την ελευθερία. Ο φυσικός νόμος της ορμής θα ήταν, είναι και θα ειναι αμείλικτος ασχέτως, εάν την επιβολή της ζώνης ασφαλείας την είχε επιβάλει ένα δημοκρατικό και φιλελεύθερο ή ένα αντιδημοκρατικό και ανελεύθερο καθεστώς. Πέρα από την απαγόρευση του καπνίσματος, η ναζιστική Γερμανία είχε προωθήσει και την ομοιοπαθητική (ως Γερμανική «επιστήμη» κλπ). Σε αντίθεση με την λογική του κυρίου Χορμοβίτη, αντιτίθεμαι σε αυτήν επειδή δεν φαίνεται να στέκει λογικά και επιστημονικά και όχι επειδή προωθήθηκε από ένα μη-δημοκρατικό καθεστώς. Αναλόγως αντιτίθεμαι, όταν η ομοιοπαθητική προωθείται και από δημοκρατικά καθεστώτα.
  2. Δεν καταλαβαίνω, γιατί να απαγορεύεται σε μια οργάνωση να ζητά την συνδρομή της Πολιτείας, όταν φαίνεται να υπάρχει σαφής πρόσκληση για παραβίαση του νόμου. Ορθώς πράττει η οργάνωση, κατά την γνώμη μου. Θα ήταν προτιμότερο να αναλάμβανε η ίδια η οργάνωση τον «νόμο στα χέρια της» και να τον επέβαλε με δυναμικά μέσα; Να υποθέσω κατ’ αναλογίαν ότι ο συντάκτης της συγκεκριμένης δημοσίευσης θεωρεί λογικότατη την αδράνεια των οργάνων της τάξης, όταν διάφοροι «γνωστοί-άγνωστοι» απειλούν την ζωή και την περιουσία των κατοίκων των πόλεων. Η επέμβασή τους για την απώθησή τους και την προστασία των ζωών και περιουσιών θα ήταν δείγμα κρατικού πατερναλισμού και καταπίεσης. Ο πολίτης μπορεί να υπερασπισθεί την ζωή και την περιουσία του μόνος του.
  3. Προσωπικά άλλο θα με προβλημάτιζε. Είναι η συγκεκριμένη οργάνωση όντως μη-κυβερνητική οργάνωση ή ανήκει στην «κρατική κοινωνία των πολιτών»; Εάν ανήκει στην τελευταία θα είναι αναγκαστικά εξαρτημένη και όχι ανεξάρτητη, αλλά και κριτική στην εξουσία. Επίσης θα ανάγκαζε «εμμέσως» και πολίτες, όπως τον κύριο Χορμοβίτη να την χρηματοδοτούν, ακόμα και εάν διαφωνούσαν μαζί της· και φυσικά θα είχε ο τελευταίος απόλυτο δίκιο, εάν διαμαρτυρόταν για αυτό.
  4. Οι καπνιστές και οι υποστηρικτές τους υποστηρίζουν την ελευθερία της επιλογής να καπνίζουν, όπως και να αυτο-ορίζουν την υγεία του οργανισμού τους, αλλά πουθενά μέχρι στιγμής (ούτε και στην συγκεκριμένη δημοσίευση) δεν έχω δει να παραιτούνται ρητά από την απαίτηση κοινωνικής αλληλεγγύης για τα ενδεχόμενα μελλοντικά προβλήματα υγείας τους.
  5. Υπάρχει κάτι το μελαγχολικό στην παράθεση του αποσπάσματος του Καρκαγιάννη, εάν σκεφτούμε ότι ο θανατός του οφείλεται σε καρκίνο (πολύ πιθανόν λόγω καπνίσματος). Είχε δίκιο ο Καρκαγιάννης· οι άνθρωποι είναι ελεύθεροι και μπορούν να πάνε κάπου, όπου δεν επιτρέπεται το κάπνισμα, να απολαύσουν άκαπνοι το φαγητό τους κλπ. Όμως, το ζήτημα είναι ότι οι παρέες και οικογένειες των ανθρώπων είναι μικτές. Δεν είναι μόνο καπνιστές ή μόνο μη-καπνιστές.  Με την λογική του Καρκαγιάννη, του κυρίου Χορμοβίτη και όλων όσων υποστηρίζουν παρόμοιες ιδέες, θα έπρεπε να στερηθώ και να με στερηθούν καπνιστές φίλοι και γνωστοί μου. Στο κάτω κάτω, εάν δεχθούμε την λογική τους, γιατί δεν γράφουν ότι οι καπνιστές μπορούν να κάτσουν στο σπίτι τους, ώστε να μην υφίστανται την καταπίεση του αντικαπνισμού;  Δεν διαφωνώ ότι ο καπνιστής καταπιέζεται με την απαγόρευση να καπνίσει, αλλά πέραν τούτου ουδέν παθαίνει. Αντιθέτως, ο μη-καπνιστής όχι μόνο καταπιέζεται, αλλά επιβαρύνεται και η υγεία του. Η ελευθερία,και όχι μόνο, του μη-καπνιστή παραβιάζεται πολλαπλώς και για αυτό ο κ. Χορμοβίτης δεν γράφει τίποτα.
Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s