Πρώτο μέρος

Δεύτερο μέρος

8 ) Ο Χ ηγέτης έσφαξε κόσμο επειδή ήταν άθεος, λένε οι θεϊστές. Ο Ψ έσφαξε κόσμο στο όνομα του Θεού λένε οι αθεϊστές. Μάλλον η ύπαρξη ή μη υπερτάτου Όντος δεν έχει να κάνει με την αγαθότητα ή μη των ανθρώπων και η κάθε παράταξη χρησιμοποιεί το επιχείρημα όπως την βολεύει, παραβλέποντας τις σκοτεινές προσωπικότητες της δικής της παράταξης.

9) «Η Αρχαία Ελλάδα ήταν το φως του ορθολογισμου και μετά ήρθε ο Χριστιανισμός και την βύθισε στην δεισιδαιμονία», λένε οι αθεϊστές. «Ένδοξο Βυζάντιο! Ακολουθούσες τους νόμους του Θεού και εξέφραζες το μεγαλείο του Ελληνισμού κλπ» λένε οι θεϊστες. Μάλιστα! Η Αρχαία Ελλάδα ήταν μόνο ο Θαλής, ο Δημόκριτος ο Φειδίας κλπ. Ούτε καν ο Πυθαγόρας, που εν πολλοίς είχε διατυπώσει στην ουσία ένα θρησκευτικό σύστημα. Από την άλλη δεν μού φαίνεται λογικό το Βυζάντιο να ήταν μόνο θρησκευτικότητα και να μην υπήρχαν δείγματα ορθολογισμού ή και κοσμικής ζωής πέρα από την θρησκευτική. Ευτυχώς, πάντως, τελειώσαμε με το σχολείο -και συνεργεία ενδεχομένως της αρχαιολογικής και ιστορικής επιστήμης- μάθαμε π.χ περί των καταδεσμών στην ορθολογική αρχαία Ελλάδα, ή για την ύπαρξη πληθώρας λειψάνων, τα άπειρα καρφιά του Σταυρού κλπ στο Βυζάντιο. Τί αιτούντο οι άνθρωποι στους καταδεσμους; (φυσικά θα υπήρχαν υποθέτω και στο Βυζάντιο, αλλά ενδεχομένως θα ακολουθούν τέτοιες συμεριφορές κάποιοι και σήμερα). Μα τα συνηθισμένα: να φαληρίσει η δουλειά του αντιπάλου, ο Δον Ζουάν, που εγκατέλειψε να μην τού ξανασηκωθεί και η ξελογιάστρα να μην δει ποτέ χαρά στα σκέλια της! Οι θεϊστες, όμως, μαζί με τους αθεϊστές μέσα στον φανατισμό τους δεν κάνουν τίποτα άλλο παρά να εξιδανικεύουν το παρελθόν.

10 ) «Καλά, αφού είναι άθεος, πώς γιορτάζει τα Χριστούγεννα κλπ;», αναρωτιούνται οι θεούσοι. Τα γιορτάζει, διότι συμμετέχει στην ίδια πολιτισμική κοινότητα. Εξάλλου η συμμετοχή σε μία ευρύτερη πολιτιστική κοινότητα μπορεί να κάνει, όχι μόνο αθεϊστές, αλλά και ετεροθρήσκους, να συμμετέχουν σε γιορτές της θρησκευτικής κοινότητας της «πλειοψηφίας». Έτσι δεν μού φαίνεται καθόλου απίθανο Έλληνες, δηλωμένοι, ΧΟ, που ζουν στο Ισραήλ να γιορτάζουν την Χανούκα. Θα μπορούσα να βάλω άλλο παράδειγμα, όπως βουδιστές, που ζουν σε Χριστιανικές χώρες, οπότε συμμετέχουν και στις χριστιανικές γιορτές κλπ, αλλά ήθελα να πειράξω και τους Ελληνάρες συνομωσιολόγους λιγάκι :-D. Στην ειρωνική παρατήρηση αυτή των θεϊστών νομίζω ότι μπορύμε να διακρίνουμε υπόρρητα και κάτι άλλο: την απαίτηση για την κοσμική τιμωρία των πεπλανημένων και μη μετανοησάντων: να τιμωρηθούν με στέρηση διακοπών και με επιβολή επιπρόσθετης εργασίας.

11 ) «Μεγάλη Εβδομάδα και δεν ντρέπεται να τρώει σουβλάκι ο παλιοάθεος!», λένε οι ζηλωτές Χ.Ο. Δεν κρύβω ότι αντίστοιχη (ελαφρότερης έντασης) ενόχληση, χωρίς βέβαια τέτοιους μειωτικούς χαρακτηρισμούς είχα σκεφτεί και είχα διατυπώσει και εγώ. Όμως, εάν το σκεφτούμε λογικά το θέμα δεν είναι μόνο ότι οι μη-νηστεύοντες είτε δεν πιστεύουν, είτε πιστεύουν σε κάτι άλλο. Το θέμα είναι ότι οι θεϊστές αντί να είναι επικεντρωμένοι στα πιστεύω τους και στις τελετές τους, είναι επικεντρωμένοι σε άσχετες πράξεις και συμπεριφορές άλλων. Στο κάτω κάτω μπορεί μεν να τρώνε σουβλάκι, δεν το σέιουν, όμως, και σαν σημαία, σωστά; Όπως ο αρρωστοφοβικός, που η φοβία του θα τού δώσει υπεράνθρωπη όραση σε έναν χώρο, ώστε να δει τα επικίνδυνα και μολυσματικά έντομα, που κρύβονται σε γωνίες και πίσω από τα έπιπλα, έτσι και ο ζηλωτής θα επικεντρωθεί στην κατά την γνώμη του αποτρόπαια συμπεριφορά των άλλων. Κλασσικό δείγμα λανθασμένης εστίασης της προσοχής.

Τέταρτο μέρος.

Πέμπτο μέρος.

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s