Πρώτο μέρος.

4) Ο Δαρβίνος κλπ: Αγαπητοί (α)θεϊστές, δεν βρίσκω καμμία σύγκρουση μεταξύ της θεωρίας του Δαρβίνου και της θρησκευτικής μου πίστης. Όχι, δεν πιστεύω ότι ο κόσμος έγινε σε επτά ημέρες, ή ότι ξεκίνησε στις 2 Ιουλίου του 7904 πΧ ή όποιες άλλες τέτοιες ημερομηνίες, ή ότι ο πρώτος άνθρωπος ήταν ο Αδάμ και πως έγινε από λάσπη. Δεν θεωρώ ότι τα θρησκευτικά κείμενα, πως είναι επιστημονικά. 

Συμφωνώ, βέβαια, μαζί σας , φίλτατοι θεϊστές, πως ο άνθρωπος δεν κατάγεται από τον πίθηκο. ΟΜΩΣ, το ζήτημα είναι ότι ο Δαρβίνος ποτέ δεν αναφέρθηκε σε κάτι τέτοιο. Εϊναι απλουστευτική παρερμηνεία ο ισχυρισμός αυτός για να μειώσετε την θεωρία του. Εάν έχω καταλάβει σωστά, ο Δαρβίνος διατύπωσε την θεωρία ότι ο άνθρωπος και τα υπόλοιπα πρωτεύοντα είναι απόγονοι κάποιου κοινού προγόνου.

Τώρα, η θεωρία του Δαρβίνου: είναι αλάνθαστη; Δεν γνωρίζω, αλλά θεωρώ πως όπως κάθε θεωρία έχει και αυτή τα λάθη και τις αδυναμίες της, έστω και εάν δεν τα έχουμε ανακαλύψει ακόμα. Εάν διορθωθεί, βελτιωθεί ακόμα και ανατραπεί, αυτό θα είναι αποτέλεσμα εύρεσης μιας καλύτερης επιστημονικής θεωρίας και όχι εύρεσης ενός επιστημονικοφανούς σχήματος μόνο και μόνο για να επιβεβαιώσει τις προκαταλήψεις.

Προς αμφοτέρους αθεϊστές και θεϊστές. Μπορεί να βλέπετε τον κόσμο υπεραπλουστευτικά και να θεωρείτε ότι εάν θεωρεί κάποιος την θεωρία του Δαρβίνου σωστή, πρέπει να είναι υποχρεωτικά αθεϊστής και αντιστρόφως, πως όποιος πιστεύει, ότι είναι υποχρεωμένος να απορρίπτει μετά βδελυγμίας την θεωρία του Δαρβίνου, αλλά λυπάμαι δεν θα ακολουθήσω. Φαίνεστε τόσο όμοιοι στην αντιπαλότητά σας. Πώς το λένε οι Γάλλοι: Les extremes se touchent. Κάπως έτσι. Όπως σκέφτομαι απλούστερα: «ο άνθρωπος δεν είναι μηχανή, όπου βαζεις το Χ και βγαίνει Ψ». Ο αθεϊστής μπορεί να εμφανίσει σημεία πίστης, ο αθεϊστής το αντίστροφο, ο οπαδός της υψόφρυος κουλτούρας να γοητευθεί με έργο της χαμηλοτάτης πολιτιστικής υποστάθμης, ο συντηρητικός προοδευτικές τάσεις κλπ.

5) Οι αθεϊστές, ορθά, διαμαρτύρονται ότι άνθρωποι με επιστημονική άγνοια γράφουν περί επιστήμης με άλλη «ημερήσια διάταξη» κατά νου. Οι θεϊστές π.χ. προβάλλουν την ψευδοεπιστημονική θεωρία του ευφυούς σχεδιασμού. Όμως, από την άλλη, γιατί θα έπρεπε να γίνουν δεκτές οι θεωρίες των αθεϊστών, που δεν έχουν καμία σχέση με κοινωνικές, ανθρωπιστικές κλπ επιστήμες, όταν γράφουν πως όποιες καταστροφικές επιδράσεις έχουν επέλθει στις κοινωνίες οφείλονται αποκλειστικά στην πίστη σε Θεό και στις θρησκείες;

6) Θεϊστές και αθεϊστές: Ναι είναι πολύ πιθανόν(προσωπικά το θεωρώ μάλλον βέβαιο) να υπάρχουν θρησκευόμενοι άνθρωποι και στον χώρο της επιστήμης, ακόμα και σε χώρους, όπου τίθενται δύσκολα ερωτήματα, αλλά και αθεϊστές σε τμήματα Θεολογικής. Γιατί σάς κάνει εντύπωση; Ασφαλώς και δεν χρειάζεται να μπει η παράμετρος Θεός στην διατύπωση των νόμων της φύσης, ούτε οι περικοπές από τα ιερά κείμενα αποτελούν ύλη της φυσικής κλπ. Έλεος! Τα ιερά κείμενα δεν είναι επιστημονικά κείμενα. Οι αθεϊστές, βέβαια, απαιτούν οι συνεπείς θεϊστές να τα δέχονται ως τέτοια, και πολλοί θεϊστές τα παίρνουν κατά γράμμα. Άλλο ένα δείγμα αμοιβαίου φανατισμού.

7) Η απαίτηση, που έχουν οι αθεϊστές από τους θεϊστές ότι οι τελευταίοι δεν πρέπει να στρέφονται στους ιατρούς, όταν αρρωσταίνουν, αλλά να βασίζονται σε προσευχές, αγιασμούς κλπ, ώστε να είναι συνεπείς με τα πιστεύω τους, αλλά και η συμπεριφορά ορισμένων από τους θεϊστές να απορρίπτουν όντως τις ιατρικές πράξεις αντικαθιστώντας τες με θρησκευτικές τελετές είναι άλλο ένα δείγμα του αμοιβαίου φανατισμού και της ευ******. Εννοείται ότι για τα προβλήματα της υγείας μου πηγαίνω στον γιατρό και για τα προβλήματα της ψυχής (με ή χωρίς εισαγωγικά) στον ψυχολόγο ( ή και στον ψυχίατρο, εάν χρειαστεί). Όχι, ο εξομολόγος δεν είναι ψυχολόγος -εκτός εάν έχει πτυχίο και κατάρτιση-. Ο εξομολόγος συγχωρεί εν ονόματι του Θεού. Δεν μπορεί να βοηθήσει στην αλλαγή. Παράδειγμα: Εάν είμαι παθολογικός χαρτοπαίκτης και κινδυνεύω εγώ, η οικογένειά μου κλπ, ο εξομολόγος μπορεί μόνο να με συγχωρήσει και να με παροτρύνει να μην παίζω. Θα είναι ο ψυχολόγος, που θα με βοηθήσει να αλλάξω τις καταστρεπτικές μου συνήθειες, σκέψεις και συμπεριφορές.

συνεχίζεται…

Τρίτο μέρος

Τέταρτο μέρος.

Πέμπτο μέρος.

Advertisements

4 responses »

  1. Ο/Η Dionisis λέει:

    Ευχόμαστε στους χριστιανούς
    τους παραμυθιασμένους/
    Ανάσταση στους ζωντανούς
    κι όχι στους πεθαμένους!!!!!!!

    Dionisis

  2. Ο/Η Νικόλαος λέει:

    Νεαρέ μου, δεν έχουμε «ψυχή».

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s