…της Όλγας Σταυροπούλου-Σαλαμούρη. Το βιβλίο αυτο, για το οποίο υπάρχει και αφιερωμένη σε αυτό ιστοσελίδα, το διάβασα πριν από έναν περίπου μήνα. Ασφαλώς και δεν είναι το βιβλίο, που μού άλλαξε την ζωή -σε προσωπικό επίπεδο το βιβλίο, που τού έλαχε αυτός ο ρόλος ήταν το Εκκρεμές του Φουκώ του Ουμπέρτο Έκο- και φυσικά το προσέγγισα αρκετά καχύποπτα. Έχω διαβάσει το Ιούδας φιλούσε υπέροχα της Παπαθανασοπούλου και το Έρωτας είναι θα περάσει της Δόμβρου. Δεν μπορώ να πω ότι με ενθουσίασαν. Εαν οι αναγνώστριες χαλαρώνουν με τέτοια βιβλία, προτιμώ να χαλαρώνω με ντανμπραουνίστικες περιπέτειες. Αυτό για να μην υπάρξει αφ’ ενός καμμιά σεξιστική υπόνοια ή ότι διαβάζω μόνο κείμενα, που ανήκουν στο χώρο του sublime.
Το βιβλίο είναι αρκετά αναλυτικό. Γράφοντας αναλυτικό δεν εννοώ ότι αναλώνεται σε ατελείωτες περιγραφές προυστικού τύπου, αλλά ότι είναι, μέσα στα κεφάλαιά του, χωρισμένο σε μικρές -δεν νομίζω παραπάνω από οκτασέλιδες- ενότητες. Αυτό κάνει εύκολη τόσο την ανάγνωση, όσο και την επιστροφή στο βιβλίο, την επομένη ημέρα ή μετά από λίγες ώρες. Συνήθως μού φαίνεται απίστευτα κουραστικό και αποπροσανατολιστικό να αφήσω στην μέση κεφάλαιο βιβλίου με  δυσδιάκριτες μάλιστα ενότητες, αλλά εάν έχει καμμιά 80 σελίδες/κεφάλαιο  δεν μπορώ να κάνω και αλλιώς.

Το βιβλίο περιγράφει ένα πείραμα, όπου όνειρα και απωθημένες επιθυμίες των συμμετεχόντων αλληλομπλέκονται και δημιουργούν μία ιστορία, ή μάλλον πολλές ιστορίες κατά βάση ερωτικές: έρωτες, που ανθίζουν, που δεν ευοδώνονται, όπου ο χρόνος του ενός δεν ταυτίζεται με του άλλου, όπου η πραγματική αγάπη ήταν αυτή, που ήρθε μετά κλπ.
Η αλληλεμπλοκή των ιστοριών, το μπερδεμένο κουβάρι ιστοριών και συναισθημάτων, που προκύπτουν δημιουργούν μία ροζ αύρα. Αυτή επιτείνεται από πολλά χαρακτηριστικά των ηρώων: διαβάζουμε για την προετοιμασία μιας νύφης και νομίζουμε ότι πρόκειται για στέψη μιας αυτοκράτειρας. Οι άντρες είναι ερωτευμένοι με το αντικείμενο του πόθου τους, έστω και εάν δεν μπορούν να βρεθούν μαζί. Και -φυσικά- οι ώριμοι εραστές προσφέρουν ό,τι μπορεί να ποθήσει μία γυναίκα, χωρίς η ωριμότητα να έχει επίδραση στην σεξουαλική τους ζωή.
Όμως, η συγγραφέας δεν μένει σε αυτό. Δεν ικανοποιεί τον νου μας περιγράφοντας το άπιαστο όνειρο. Δεν μάς προσφέρει τον κ. Τέλειο ή την κ. Τελεία, παρηγορώντας μας, που δεν μπορούν να βρεθούν στην πραγματική ζωή. Το αντίθετο μάλιστα.
Γιατί μπορεί να μη λύνεται το ερώτημα του χρόνου και των συμπτώσεων, αλλά είναι σαφής: Καλό το όνειρο, αλλά δεν πρέπει να βασιζόμαστε σε αυτό, ώστε να χάσουμε τον πραγματικό έρωτα και την πραγματική ζωή. Μπορεί όλες να ονειρεύονται τον Ρωμαίο (και αντιστοίχως όλοι την Ιουλιέττα, για να παραφράσω), αλλά στην πραγματική ζωή υπάρχει ο Τζακ (και η Τζιλ για να παραφράσω αντιστοίχως αναλόγως).
Είναι, δυνατόν, επειδή δεν υπάρχει το τέλειο να αγκαλιάσουμε τον όποιον Τζακ ή Τζιλ μας συντύχει; Προφανώς, όχι, αλλά έχοντας βρει το σχετικά κατάλληλο άτομο, αυτό που μάς ταιριάζει (άλλοι θα έλεγαν το λιγότερο κακό για εμάς) προσπαθούμε να βελτιωθούμε και οι δύο μαζί.
Εν συνόψει, πρόκειται για ένα ευχάριστο βιβλίο, που κάτω από την φλούδα της «ελαφρότητας» έχει και στοιχεία, που μπορεί να κάνουν τον αναγνώστη να προβληματιστεί. 
Advertisements

2 responses »

  1. Ο/Η Όλγα λέει:

    Η διαδικτυακή τύχη με έφερε στις σκέψεις ενός ντροπαλού. Κι έτσι… Διάβασα με χαρά την κριτική σου για την πρώτη μου συγγραφική προσπάθεια. Σ’ ευχαριστώ πολύ άγνωστε «ντροπαλέ» που αφιέρωσες χρόνο να διαβάσεις και να γράψεις τις σκέψεις σου για το βιβλίο μιας άγνωστης «συγγραφέως».

  2. Ο/Η Ντροπαλός λέει:

    Καλησπέρα,
    Όλοι από «άγνωστοι» δεν ξεκινάμε;
    Η κριτική μου, πάντως, δεν είναι επαγγελματική, καθώς δεν έχω σπουδάσει λογοτεχνία. Είναι, απλώς οι εντυπώσεις και η αίσθηση, που μού άφησε το βιβλίο.
    Καλή συγγραφική συνέχεια!
    🙂

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s