• Στον περίβολο της Εκκλησίας, παπαδοπαιδάκια με τα μικρά τους ράσα παίζουν ποδόσφαιρό και φωνάζουν το ένα στο άλλο. Μέσα στην Εκκλησία κάθονται στο Ιερό στις θέσεις για τους επισκόπους με τα πόδια τους να αιωρούνται. Στην περιφορά εικόνων, θυμιατού κλπ βλέπεις την συσσωρευμένη ενέργεια στα χέρια και στα μάτια τους και την ευχή τους να σταματήσουν να τους κοιτούν εκκλησίασμα, ιερείς και επίτροποι (νομίζω κυρίως οι τελευταίοι), ώστε να παίξουν με τις λαμπάδες, τα εξαπτέρυγα και τα λάβαρα.
  • Ο χορός ψάλλει. Πρέπει να ρυθμίσουν τα μεγάφωνα εντός του Ναού (τα έξω πρέπει γενικά να καταργηθούν, κατά την γνώμη μου), διότι δημιουργούνται φωνητικές μουτζούρες. Πότε επιτέλους θα απορινοποιηθεί το Βυζαντινό Μέλος (ευτυχώς, όποτε έχω βρεθεί σε Εκκλησία στην Κεφαλονιά δεν είναι τόσο έντονο το φαινόμενο) ; Υπάρχει περίπτωση να δούμε είσοδο οργάνων; «Αινείτε Αυτόν εν χορδαίς και οργάνοις» δεν λέγεται, εξάλλου; Πολυφωνία;
  • Κάτι ο έρρινος μελισμός, κάτι η παραμόρφωση των μεγαφώνων, κάτι ότι σε αντίθεση με τα Ευαγγέλια, όλο το υπόλοιπο corpus είναι γραμμένο σε αρχαϊκότερη διάλεκτο από την ανεκτά ως καλά κατανοητή Κοινή των Ευαγγελίων, ο νους ταξιδεύει και προσεύχεται ιδιωτικά.
  • Παρατηρώ το εκκλησίασμα: Οι ευσεβείς, οι ευσεβιστές, οι «Συγχώρεσε με Θέε μου, αλλά δεν προλαβαίνω να κάτσω πάνω από πέντε λεπτά» (οπωσδήποτε πιστότεροι από τους ευσεβιστές), οι γέροντες: άλλοι αξιοπρεπείς στην ορθοστασία τους ή στο δίκαιο αίτημά τους να καθίσουν και άλλοι παράξενοι. Γέρος, παράξενος και ευσεβιστής: δύσκολος συνδυασμός. Θα μορφάσει που δεν κάθισε στην καρέκλα του, θα παρατηρήσει, πώς κάνεις το σημείο του Σταυρού με μία ειρωνία. Φυσικά! Ξερει καλύτερα. Οι εργαζόμενοι, οι γονείς με τα παιδιά στην αγκαλιά, οι νέοι. Οι διακριτικοί και αυτοί, που θεωρούν τον Ναό μέρος, που θα τους δει πολύς κόσμος και ευκαιρία να τονωθεί το εγώ τους.
  • Ωραία κοπέλλα αυτή. Δεν μπορώ να πειθαρχήσω το βλέμμα μου, όλο προς αυτήν ξεφεύγει.
  • Όπως είπα σε ιδιωτική η-αλληλογραφία στους spikon και 0to1 υπάρχουν κάποιοι ύμνοι, που τους χαρακτήρισα υμνολογικά χιτ (δεν ξέρω τον σωστό χαρακτηρισμό): Ιδού ο Νυμφίος, Τον νυμφώνα Σου βλέπω κλπ. Το Εκκλησίασμα συμψάλλει. Οι ευσεβιστές προσπαθούν να σκεπάσουν όλους τους άλλους. Σκαρώνω μεταφράσεις με τον νου μου και θυμάμαι ότι πρόσφατα πληροφορήθηκα πως πέρα από τον κ. Γαϊτάνο και ο κ. Γονίδης προσεγγίζει το Βυζαντινό Μέλος.
  • Παράλληλος χορός: Ένα μωρό λέει λογάκια και άλλα μωρά αρχίζουν την αντιφώνηση. Κάποια άλλα κλαίνε. Ζωντανεύουν το Εκκλησίασμα. Οι ευσεβιστές, όμως, το θέλουν απονεκρωμένο και αρχίζουν τα «σσσσ». Αυτοί είναι οι ενοχλητικοί. Ουαί υμίν, ευσεβισταί! Με τα τόσα «σσσσ», χάνουν και οι ίδιοι την Λειτουργία, που υποτίθεται ότι παρακολουθούν με απόλυτη προσήλωση.
  • Τα παιδιά παίζουν: με τα μαλλιά των γονιών τους, με τα κεριά, με τα ξυλοσκαλίσματα με τα πάντα. Τί τυχερά!
  • Ευαγγελικοί σολοικισμοί: «Από άνωθεν ως κάτω». Πώς και δεν φρίττουν οι καθαρολόγοι;
  • Αδικία για τους Αριστερόχειρες: στα αριστερά του Θεού οι κακοί, στα αριστερά ο αμετανόητος ληστής κλπ.
  • Κεντρικό μήνυμα του Χριστιανισμού είναι η Αγάπη και η Συγχώρεση (με όλες τις αντιφάσεις τις δυσκολίες που μπορεί να φέρει) και φυσικά η Ανάσταση (αναλόγως). Πολλοί επικεντρώνονται στο «το αίμα Του να πέσει επί των κεφαλών..κλπ» και τα μασάνε στην συζήτηση για τον αντισημητισμό και το Ολοκαύτωμα. Ανησυχητικό και κρίμα! Άλλοι, πιο «προχώ» φαντασιώνονται διαγαλαξιακές μάχες κλπ. Έλεος!!!

Σάς εύχομαι Καλό Πάσχα!!!

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s