Σύμφωνα με όσα διαβάζουμε εδώ και εδώ, ο γάμος δεν αποτελεί «εξ απο ανέκαθεν  παράδοση και μυστήριο της Εκκλησίας αλλά καθιερώθηκε «μόλις» τον 9ο αιώνα. Συνεπώς, όποια «μπας και;» είχαμε αρθρωσει, όσοι είχαμε έστω δει την περίληψη αυτού του βιβλίου, δεν ήταν και τόσο άκυρα. Βέβαια, εδώ που τα λέμε ακόμα και τόσο πρόσφατα, που δημιουργήθηκε το μυστήριο έχει δημιουργήσει μία κάποια παράδοση.
Αρχαία, νέα, επινενοημένη ή μη παράδοση ο γάμος έχει μυστηροποιηθεί. Όσοι τον αποδέχονται τον ακολουθούν, όσοι όχι ακολουθούν το δικό τους τυπικό ή επισημοποιούν την σχέση τους μόνο κατά το αστικό τυπικό. Πέρα, λοιπον, από το ιστορικό ενδιαφέρον, δεν νομίζω να συγκινηθεί κανείς και να αλλάξει την στάση του έναντι σε αυτόν.
Όμως, νομίζω ότι δικαίως διαμαρτύρονται όσοι λένε ότι η Εκκλησία της Ελλάδος υπερέβαλε χαρακτηρίζοντας οποιαδήποτε εκτός γάμου σχέση πορνεία: Πολλοί ακολουθούν άλλο τυπικό, άλλοι δεν πιστεύουν, άλλοι έχουν διαφορετική κοσμοθεωρία. Αναμφίβολα πρόκειται περί ατυχεστάτου και απρεπεστάτου χαρακτηρισμού.
Αναμφίβολα έχει και η Εκκλησία δικαίωμα να θέτει τους Κανόνες της. Πολλοί ιερείς διαμαρτύρονται ότι ο Χριστιανισμός δεν είναι μενού αλα καρτ, αλλά σταθερό. Πρέπει να πάρει κανείς όλο το πακέτο. Μπορεί σε αυτό να έχουν δίκιο. Δεν νομίζω, όμως, ότι έχουν δίκιο στην επιθυμία τους να επιβάλουν την θέλησή τους σε αυτούς, που δεν συμμερίζονται τα πιστεύω τους. Ούτε φυσικά μπορούν να υποκαταστήσουν την κοσμική εξουσία.
Και αυτοί, που είναι Χριστιανοί, το πιστεύουν και το αισθάνονται, δεν είναι απλώς βαπτισμένοι, και έχουν έρθει σε προγαμιαίες σχέσεις, συζούν, επέλεξαν τον πολιτικό γάμο ή το σύμφωνο συμβίωσης, για διαφόρους λόγους-από ανάγκη μέχρι επιλογή, πώς πρέπει να αντιμετωπισθούν;
Νομίζω ότι δεν χρειάζεται να ψάξουμε πολύ, ούτε και μακριά. Λέγεται «κατ’ οικονομίαν», αντιμετώπιση, που εάν την αντιλαμβάνομαι καλά, στην συγκεκριμένη περίπτωση θα σήμαινε συμπαθητική ανοχή και κατανόηση στους πιστούς, που σύναψαν εξωθρησκευτικό γάμο ή επέλεξαν να συζήσουν κλπ και πρόσκληση-παρότρυνση να ακολουθήσουν και «τα σκαλιά της Εκκλησίας», πρόσκληση, που είναι ανοικτή (και στις ευρύτερές της προεκτάσεις) και σε όσους δεν πιστεύουν κλπ.

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s