Μετανοιώνω που τόσο καιρό προσπαθούσα να κατανοήσω τις δυσνόητες θεωρητικούρες, που έγραφαν κάποιοι. Ξέρετε κάτι σαν και αυτό:
* Ο συμβολισμός της εννοιολογικής επικράτησης της δυναμικής της οικονομίας του φύλου σε συνδυασμό με την ομοιόσταση του πολιτικού εποικοδομήματος, όπως αποτυπώνεται στις ετεροχρονισμένες αποφάσεις των πληροφορικών περιαγωγών, περιέχει την οντολογία του νοήματος της εξουσίας στις χώρες του ύστερου μετα-καπιταλισμού.

Αυτή η μεγαπερίοδος δεν υπάρχει κάπου. Την κατασκεύασα στο μυαλό μου. Για αυτό και ο αστερίσκος, τον οποίο τον έχω «κλέψει» από την γλωσσολογία.
Τέτοιες θεωρητικούρες στην ουσία δεν λένε τίποτα. Οι συνέπειές τους, όμως, κάθε άλλο παρά τίποτα είναι. Και οι συνέπειες δεν προέρχονται από αυτό που ισχυρίζονται ότι λένε, αφού στην ουσία λένε το τίποτα. Είτε η φανταστική μεγαπερίοδος, που έγραψα πριν λίγες σειρές είτε αυτή που ακολουθεί έχουν τις ίδιες συνέπειες.
* Μεταβαίνοντας από το χαρτί στην οθόνη και από την μυρωδιά του μελανιού του πιεστηρίου, που μένει στην εφημερίδα μας, στην μυρωδιά της υπερθέρμανσης των ηλεκτρικών κυκλωμάτων από την συνεχή χρήση του υπολογιστή, ο ανταγωνισμός για την επικράτηση σε συνδυασμό με την δυναμική της κοινωνικής περιορατότητας δρα ως ανάχωμα στις περιπτώσεις εξορθολογισμού της τεχνολογικής αποφασιστικότητας της εποχής μας.
Ποιές είναι οι συνέπειες;
1) Με έκαναν να χάσω πολύτιμο χρόνο, προσπαθώντας να τις καταλάβω, ενώ θα μπορούσα να έχω επικεντρωθεί σε κάτι σοβαρότερο.
2) Η απώλεια του χρόνου, αλλά και η αίσθηση ότι είμαι ηλίθιος, αφού δεν καταλαβαίνω τί θέλει να πει ο ποιητής, μού είχαν/έχουν δημιουργήσει μία αίσθηση μελαγχολίας, εάν μπορώ να την ονομάσω έτσι.
3) Οι κοινωνικές και ανθρωπιστικές επιστήμες (αλλά και η φιλοσοφία) χάνουν το κύρος τους. Είναι σε αυτούς τους χώρους, όπου συναντάται κατά κύριο λόγο η αρλουμποσύνη.
4) Υπάρχει η άρρητη πεποίθηση ότι το ακατανόητο είναι δείγμα διανοητικής ανωτερότητας. Μόνο οι μυημένοι μπορούν να το εννοήσουν και μυημένοι είναι όλοι όσοι ανήκουν στον κύκλο του όποιου «δασκάλου». Στα λόγια του τελευταίου δεν χωρά αμφισβήτηση αλλά άκριτη αποδοχή, καθώς έχει ανακαλύψει το «μυστικό του κόσμου». Από την διανοητική στις λοιπές ανωτερότητες το άλμα είναι εύκολο. Συνεπώς «ανώτερος» ων δικαιούται να εξουσιάζει. Η αρλουμποσύνη, λοιπόν, είναι βαθιά ουτοπική, αντιφιλελεύθερη και αντιδημοκρατική.
Ελπίζω να μην τα αντιλήφθηκα όλα αυτά πάρα πολύ αργά.

Advertisements

5 responses »

  1. Ο/Η tzonakos λέει:

    Προσπάθησε, ια να μην τοπαθαίνεις αυτό, να διαβάζεις η και να εμβαθύνεις σε θέματα που σε ενδιαφέρουν και τα γνωρίζεις ή θέλεις να μάθεις.
    Εγω αυτό κάνω.
    Δεν ασχολούμαι πάνω απο 1,5 λεπτό με κάτι που κάνει μπάμ οτι απευθύνεται σε «μυημένους» και εγω ίσως θεωρηθώ άσχετος ( είμαι ) και δεν θα πάρω, ούτε θα δώσω κάτι.
    Α, και μην αισθάνεσαι ηλίθιος, μια χαρά σε κόβω.
    Την καλημέρα μου.

  2. Ο/Η adamo λέει:

    1. Το κατάλαβες νωρίς.
    2. Υπάρχουν σπάνιες περιπτώσεις που ο πολύπλοκος λόγος μπορεί και να έχει ουσιαστικό νόημα.
    3. H δυναμική της κοινωνικής περιορατότητας δρα ως καταλύτης εξορθολογισμού 🙂

  3. Ο/Η mauve_all λέει:

    Δεν είναι τίποτα, μια ασθένεια σαν όλες τις άλλες. Αντιγράφω αγαπημένο λήμμα από λατρεμένο βιβλίο, για να καταλάβεις:

    ΑΙΦΝΙΔΙΟ ΚΑΛΛΙΕΠΕΣ ΠΑΡΑΛΗΡΗΜΑ
    Λεξιλαγνική Λογοδιάρροια / Delirium Subitum Pereloquens / Diarrhoea Verbi SalaxΧώρα προέλευσης: Ευρύτερος Ινδοευρωπαϊκός χώρος

    Συμπτωματολογία: το Αιφνίδιο Καλλιεπές Παραλήρημα εκδηλώνεται συνήθως με αφορμή ορισμένες λέξεις κλειδιά, που εκφέρονται εν τη παρουσία του ασθενούς και εξαναγκάζουν το υποκείμενο σε ακατάσχετη εκτόξευση επικολυρικών λέξεων, λόγιων φράσεων και ιδιωματικών εκφράσεων. Η διάρκεια της κρίσεως μπορεί να φτάνει ακόμα και τις αρκετές ώρες σε βαρύτατες περιπτώσεις, συνήθως όμως δεν ξεπερνά τα λίγα λεπτά της ώρας, καθώς είτε ο ίδιος ο ασθενής ελέγχει και τελικά τιθασεύει την παρόρμησή του, είτε το κοινωνικό του περιβάλλον φροντίζει για την αποτελεσματική φίμωσή του. [ … ] Η βαρύτητα της νόσου κυμαίνεται, από τις ελαφρύτερες περιπτώσεις, όπου το Αιφνίδιο Καλλιεπές Παραλήρημα μπορεί επιτυχώς να συγκαλυφθεί ως ευρύτητα πνεύματος ή λογιότητα (μια εντελώς διαφορετική, πλην όμως εξίσου επικίνδυνη ασθένεια) μέχρι ορισμένες βαρύτατες περιπτώσεις, οπότε και ο ασθενής αποσύρεται αναγκαστικά από κάθε κοινωνική έκφανση της ζωής και παραπαίει αναμένοντας την επόμενη κρίση.

    Ιστορικά στοιχεία: πρώτη ενδελεχής ανάλυση της νόσου έγινε το 1849 από τον Ζαν Μπατίστ Φερλέ ντε λα Προβένς στο Παρίσι. [ … ] . είναι χαρακτηριστική η εξάπλωση της νόσο μεταξύ επαγγελματικών ομάδων όπως δημοσιογράφοι, πολιτευτές και δημόσιοι λειτουργοί. Δεν πρέπει πάντως να συγχέεται με παρόμοια συμπτωματολογία που εμφανίζεται σε περιπτώσεις ποιητών, συγγραφέων και λοιπών λογοτεχνών, καθώς αυτή αποδίδεται κυρίως στη νόσο της λογιότητας. [ … ] Όπως αναφέρει ο Γιάννους Βερμπαλισέφσκι, στο έργο του περί εναλλακτικών δημιουργικών χρήσεων της λέξης ‘απευθυσμένο’ στο πλαίσιο των κοινωνικών αγώνων της εργατικής τάξης, «η λεξιλαγνική λογοδιάρροια, αν και παρατηρείται από αρχαιοτάτων ετών, μπορεί σίγουρα να θεωρηθεί η μάστιγα της εποχής μας, του 20ου αιώνα. Και κανείς δε μπορεί να αμφισβητήσει πως οι επιλαχούσες θέσεις μας επιδαψιλεύουν τα δέοντα σε όλους εκείνους, που αρνήθηκαν και δεν ενέσκηψαν στον αβδηριτισμό και την αβελτερία, παρά έμειναν απροσόρμιστοι, στη μοναξιά που επιβάλλει η αφαλκίδευτη γνώση του δικαίου. Ωσαύτως, οι κουφόνοες χαιρέτησαν την επιτολή του άδοξου αστέρα ως ευδία, πλην όμως, η μεταταρσίωσή των ήταν γραφτό πως δε θα κρατούσε επί μακρόν».

    Λημματογράφος είναι ο Δρ. Σωτήριος Δαματόπουλος από την ελληνική έκδοση του Νοσολόγιου (εκδόσεις Οξύ).

  4. Ο/Η Νοσφεράτος λέει:

    χμμμ Μαλιστα… ε …..ισως!!!

  5. Ο/Η McKat λέει:

    Πολύ πολύ καταλαβαίνω και επαυξάνω.

    Ειδικά το τέταρτο σημείο που αναλύεις με απελπίζει.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s