Βρήκα στο διαδίκτυο και έχω ξεκινήσει να διαβάζω το βιβλίο της Ιστορίας της ΣΤ’ Δημοτικού, το οποίο έχει ξεσηκώσει θύελλα αντιδράσεων αλλά και ουσιαστικές συζητήσεις είτε μέσα στην επιστημονική κοινότητα, είτε στον διάλογο της επιστημονικής κοινότητας με την κοινωνία, της κοινωνίας μόνης της, αλλά και των μελών του μικρού ελληνικού μπλογκοχωριού.
Καλύτερη άποψη, όταν θα έχω ολοκληρωμένη του εποπτεία. Φυσικά, θα επαναλάβω τις κατά καιρούς προειδοποιήσεις. Θα πρόκειται για προσωπικές και όχι για αντικειμενικές γνώμες, αφού δεν είμαι επιστήμων ιστορικός.
Ένα μικρό «τεχνικό» σχόλιο, πάντως, νομίζω ότι μπορώ να το κάνω έστω και εάν έχω διαβάσει λίγες μόνο σελίδες.
Οι σημαντικοί νέοι όροι κάθε ενότητας σημειώνονται με μπορντώ στο κύριο σώμα του κειμένου και επεξηγούνται σε ειδικό πλαίσιο γλωσσάρι. Οι ίδιοι όροι, όταν συναντηθούν σε επόμενη ενότητα θα σημειωθούν με μπλε.
Νομίζω ότι μπορεί να διακριθεί η «διαδικτυακή λογική» των συντακτών του βιβλίου. Το σώμα του κειμένου έχει κάποια «λιγκ», τα οποία σημειώνονται με άλλο χρώμα. Ο μαθητής θα μεταβεί στον σύνδεσμο, στην συγκεκριμένη περίπτωση το γλωσσάρι, και θα μάθει τους νέους όρους ή θα ανατρέξει στα προηγούμενα κεφάλαια για να φρεσκάρει αυτούς που ξέρει ήδη.
Βέβαια, οι συντάκτες του βιβλίου δεν φρόντισαν να τηρήσουν τα διαδικτυακά έθιμα, που έχουμε συνηθίσει όλοι μας εκτός από αυτούς που έχουν τροποποιήσει τις αρχικές ρυθμίσεις των φυλλομετρητών τους. Αναφέρομαι στο εξής: συνήθως στις ιστοσελίδες η παραπομπή προς άλλη σελίδα, που συναντάμε για πρώτη φορά σημειώνεται με μπλε, ενώ η παραπομπη κάπου, όπου, ήδη έχουμε μεταβεί με μπορντώ. Το αναγνωστικό της ΣΤ’ Δημοτικού αντιστρέφει την λογική αυτή.

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s