Πώς μπορείς άραγε να δώσεις πέντε γενικές πληροφορίες για τον εαυτό σού, οι οποίες-προφανώς- θα σε εκφράζουν; Άραγε θα τις βρεις και θα είναι πέντε ή θα είναι λιγότερες και η οθόνη θα χάσκει; Ή μήπως θα είναι περισσότερες. Συμπτωματικά, πάντως, το πέντε είναι από τους αγαπημένους μου αριθμούς. Δεν ξέρω το γιατί, Ας αφήσω, όμως, τις εισαγωγές και ας ανταποκριθώ στην πρόσκληση του Φοινικιστή.

1) Εάν και γράφω με το δεξί, είμαι στην πραγματικότητα αριστερόχειρας. Μάλλον θα πρέπει να κατηγορώ εμένα για αδυναμία χαρακτήρα, παρά τους άλλους που με πίεσαν να γράφω «με το καλό το χέρι». Από αντίδραση είχα πει ότι δεν πρόκειται να γράψω όμορφα στρωτά γράμματα και γενικά είμαι κακογράφος. Ευτυχώς, που υπάρχουν οι υπολογιστές και η στενοχώρια για την απωλεσθείσα αριστερογραφία κάπως αμβλύνεται. Τα τελευταία χρόνια, κυρίως σε μη-επίσημα έγγραφα, προσπαθώ να γράφω με το αριστερό (π.χ επιστολές στην φίλη μου). Όταν γράφω με το αριστερό, μπορώ να γράφω και κατοπτρικά με σχετικά μεγάλη επιτυχία χωρίς την χρήση καθρέφτη. Τώρα, εάν αυτό σημαίνει κάτι δεν ξέρω.
2) Δεν θυμάμαι, ποιός( μάλλον ποιά έχω την αίσθηση) ήταν ο συγγραφέας, αλλά νομίζω ότι το παραμύθι Γλυκό Τσαμπί Σταφύλι με επηρέασε πάρα πολύ. Είναι το παραμύθι με το ποιηματάκι: Εάν όλα τα παιδιά της Γης, πιάναν γερά τα χέρια……Εάν μού απευθύνετε την ερώτηση: «είσαι τόσο άνετος με όλες τις άλλες κουλτούρες κλπ, όσο υπονοούσε το παραμύθι αυτό;» θα σας πω : «‘Οχι, εάν και θα ήθελα πολύ να είμαι ένας γνήσιος κοσμο-πολίτης. Προσπαθώ να ανέχομαι όλες τις κουλτούρες, ή εάν δεν μπορώ να μη συγχρωτίζομαι με αυτές, αλλά αυτή που με εκφράζει είναι η Δυτική, την οποία ενστερνίζομαι σε πραγματικές και όχι σε μυθολογικές βάσεις»
3) Μού αρέσει ο ακαδημαϊκός χώρος και η επιστήμη. Εάν και χαίρομαι μία φορά για την επιστήμη, που σπουδάζω, λυπάμαι τόσες φορές όσος για όλες τις υπόλοιπες, που δεν έχω σπουδάσει. Η γλωσσολογία ήταν στις σκέψεις μου (νομίζω, φαίνεται και από κάποια ποστ μου), αλλά με αποθάρρυνε η προοπτική ότι εδώ είναι ενταγμένη σε τμήματα φιλολογίας, κάτι που μού φαινόταν απίστευτα βαρετό. Εάν και διαβάζω βιβλία η ανάλυσή τους μού φαίνεται κουραστική. Στα «κείμενα» του Λυκείου απαντούσα σε τέσσερις γραμμές την κάθε ερώτηση (έχω την αίσθηση ότι με «γυναικεία» καλλιγραφικά γράμματα θα ήταν δύο), ενώ η καθηγήτριά μου των Γερμανικών έκανε αγώνα για να δίνω μεγαλύτερες απαντήσεις στα κείμενα των εξετάσεων. Η προοπτική της λογοτεχνίας δε με αποθαρρύνει από το να δώσω το «Γκρόσες». Κάποτε μισούσα τα μαθηματικά, ενώ τώρα θέλω να ασχοληθώ μαζί τους. Το επιστημονικό ουτοπικό μου όνειρο είναι ένας συνδυασμός μαθηματικών, γλωσσολογίας, φιλοσοφίας και (νομίζω δεν είμαι σίγουρος, καθώς δεν είμαι βέβαιος ότι έχω καταλάβει το αντικείμενό της) γνωσιακής επιστήμης.
4) Μικρός είχα «ανακαλύψει» πριν να διαβάσω για αυτήν κάτι σαν την ινδοευρωπαϊκη θεωρία. Μού έκαναν τρομερή εντύπωση να βλέπω πχ το «αγαπιούΝΤαι» και το Ils (s’) aimeNT. Στενοχωρήθηκα, όταν έμαθα ότι ήρθα δεύτερος. Γενικότερα έχω τον φόβο πως ό,τι λέω είτε είναι βλακείες είτε δεν αξίζει να ειπωθεί καθώς το έχει πει ήδη κάποιος άλλος. Ακόμα και στο διδακτορικό μου, ζω με τον φόβο ότι γράφω βλακείες κλπ. Σε όλα αυτά θα πρέπει να προσθέσετε ότι είμαι και ντροπαλός, τόσο που αμφιβάλλω εάν οι δικοί μου ξέρουν ποιός είμαι.
10) Κινούμαι με άνεση μεταξύ «κλασσικής μουσικής» και (μπουζουκο)πόπ και από σοβαρά αναγνώσματα λογοτεχνίας μέχρι περιοδικά για αναγνώστες με IQ ραδικιού. Αντιστοίχως μού αρέσει το φαγητό από το ταπεινότατο μέχρι και το πιο γκλαμουράτο. Με λίγα λόγια, για να μην γράψω άπειρα σχετικά παραδείγματα, είμαι μάλλον μια αντιφατική προσωπικότητα. Το προτιμώ, πάντως, από την δήθεν κουλτούρα της κατάθλιψης!
Εάν θέλει και δεν το έχει κάνει ήδη ας συμμετάσχει στο παιχνίδι η σύμφωνα με την διαίσθησή μου επιστημονική συνάδελφος (η διαίσθησή μου δίνει Τμήμα αλλά όχι κατεύθυνση σπουδών)

9 responses »

  1. Ο/Η m13 λέει:

    hahahah 🙂

    de nomizw na eisai sto tmima moy !

  2. Ο/Η Ντροπαλός λέει:

    @m13.
    Καλημέρα,
    Στο τμήμα ΣΟΥ, δεν είμαι όπως δεν είσαι στο τμήμα ΜΟΥ δεν είμαστε στο τμήμα ΤΗΣ, ΤΟΥ, ΤΩΝ κλπ (εννοώ τα πριβέ) χαχαχαχααχα
    🙂
    Νομίζω, όμως, ότι είμαστε στο ίδιο τμήμα, εάν συνδυάσω το τελευταίο σου ποστ με αυτό της 3/4/2006. Υποθέτω, βέβαια, ότι όλη αυτή η νοσηρή κατάσταση με τις καταλήψεις εμποδίζει την εκκόλαψη 😉
    Δεν νομίζω, πάντως ότι είμαστε στο ίδιο έτος.
    Βέβαια, θα μπορούσε να μην είσαι όντως σε αυτό το τμήμα και να ερχόσουν μόνο ως ακροάτρια. Σε κάθε περίπτωση καλημέρα!

  3. Ο/Η m13 λέει:

    🙂

    καλημέρα. σου απάντησα και στο δικό μου.

    δεν ξέρω γιατί, αλλά είχα την εντύπωση ότι είσαι άνω των 18, άνω των 25 άνω των 38.
    κάνω λάθος;

    γι αυτό είπα ότι μάλλον δεν είμαστε μαζί. Εκτός κι αν με έχεις δει…εκεί αλλάζει το πράγμα 😉

  4. Ο/Η adamo λέει:

    Κάποτε μισούσα τα μαθηματικά, ενώ τώρα θέλω να ασχοληθώ μαζί τους.

    Number Theory

    Ακόμα και στο διδακτορικό μου, ζω με τον φόβο ότι γράφω βλακείες κλπ.

    Αυτό είναι υγειές.

  5. Ο/Η Ντροπαλός λέει:

    @adamo
    Καλημέρα, γιατί η παραπομπή ειδικά στην θεωρία αριθμών και όχι σε άλλον κλάδο;

  6. Ο/Η adamo λέει:

    IMVHO, είναι (μαζί με τη Γεωμετρία) ο πιο όμορφος κλάδος. Ζήτημα καθαρά αισθητικής.

  7. Επειδή η κατάθλιψη είναι μια σοβαρή και θανατηφόρος νόσος (αυτοκτονίες), δεν επιτρέπεται σήμερα στον 21ο αιώνα, να μην γνωρίζει κάποιος αν πάσχει ή όχι.

    Ο Ψυχίατρος μπορεί και μετράει την κατάθλιψη με ακρίβεια (εκατοστού, σαν να πρόκειται για μήκος!). Αλλά για λόγους κοινωνικών συμπλεγμάτων, λίγοι πάνε στον Ψυχίατρο (όταν «φτάσει ο κόμπος στο χτένι»).

    Έτσι, έγραψα μια on-line κλίμακα μέτρησης της κατάθλιψης, σύμφωνα με τα σημερινά πρότυπα στην Ψυχιατρική. Δωρεάν, ανώνυμα και ελεύθερα, μπορεί ο καθένας να κάνει μια μέτρηση της κατάθλιψης, όποτε θέλει και όσο συχνά θέλει.

    Την on-line κλίμακα μέτρησης της κατάθλιψης, θα τη βρείτε εδώ:

    Δωρεάν on-line μέτρηση της κατάθλιψης.

    http://psi-gr.tripod.com/depression_score.html

    Μπορείτε επίσης να δείτε και το ειδικό αφιέρωμα στην κατάθλιψη, στο site:

    http://psi-gr.tripod.com

    http://psi-gr.tripod.com

    Θοδωρής Π. Δασκαλόπουλος, Ψυχίατρος

Σχολιάστε

