Διάβαζα πρόσφατα στην Καθημερινη αυτό το άρθρο. Το τελευταίο τους αίτημα «επιμόρφωση με απαλλαγή από τα διδακτικά καθήκοντα κλπ», νομίζω ότι αξίζει έναν μικρό σχολιασμό/μερικές απορίες:

1) Ποιός θα υποκαθιστά τον εκπαιδευτικό, όταν απαλλάσσεται από την διδασκαλία για να επιμορφωθεί; Μήπως κάποιος ωρομίσθιος/αναπληρωτής, ο οποίος θα περιφέρεται ανά τα σχολεία μπαλώνοντας τις τρύπες αυτών που απουσιάζουν για επιμόρφωση;

2) Μήπως με αυτό το σύστημα ο ωρομίσθιος/αναπληρωτής γίνεται μπαλάκι στα χέρια υπουργείου και συνδικαλιστών προσπαθώντας ο καθένας να περάσει την γραμμή του;

3) Κατά πόσο είναι παιδαγωγικά σωστό αυτό;

4) Μήπως αυτό που προτείνεται είναι τις ημέρες της επιμόρφωσης οι μαθητές να μην έχουν καθόλου σχολειο (ή να έχουν κενά);

Νομίζω ότι το ορθό αίτημα των εκπαιδευτικών για επιμόρφωση δεν μπορεί να συνδυασθεί με απαλλαγή από τα διδακτικά καθήκοντα (εκτός, εάν πρόκειται για μακροχρόνιες επιμορφώσεις, όπως ένα μεταπτυχιακό, όπου εκεί, όμως, υπάρχει γενικότερη απαλλαγή και διαφορετικός σχεδιασμός). Νομίζω ότι το καλύτερο είναι, όπως έχω γράψει η επέκταση του έτους εργασίας των εκπαιδευτικών, όπου θα μπορούν να επιμορφώνονται κλπ, χωρίς να παρεμποδίζεται η εκπαιδευτική διαδικασία. Επιπλέον όχι μόνο αυτό. Πολλοί εκπαιδευτικοί εμφανίζονται σε ρεπορτάζ δελτίων ειδήσεων και διαμαρτύρονται για ελλιπή προετοιμασία των σχολείων, για απουσία βιλίων κλπ. Τους βλέπουμε να λένε: «Πήγε 5 Οκτωβρίου και ακόμα δεν έχουμε βιβλία». «Οι αίθουσες είναι βρώμικες» κλπ. Ποτέ, όμως, δεν έχουμε ακούσει να λένε : «Τώρα που τελείωσε το σχολικό έτος βρήκαμε ότι υπάρχουν τα τάδε προβλήματα με τις εξής αίθουσες, οι οποίες θέλουν βάψιμο και νέα θερμαντικά σώματα. Στείλαμε έκθεση στο Υπουργείο (σε όποια υπηρεσία) και μας αγνόησε κλπ» ή «Εκτιμούμε για το επόμενο σχολικό έτος να εγγραφούν Χ μαθητές για την κάθε τάξη του σχολείου μας, συνεπώς χρειαζόμαστε τόσα βιβλία συν ένα Ψ% για περιπτώσεις εγγραφών νέων μαθητών κλπ. Ήρθε ο Σεπτέμβριος και δεν έχει γίνει τίποτα». Το μόνο που βλέπουμε είναι οι κατηγορία προς το Υπουργείο. Αυτή δεν είναι άδικη, αναμφισβήτητα από την έναρξή του το σχολείο πρέπει να δουλεύει ρολόι. Αλλά αυτό το έρημο το Υπουργείο, πώς να μαντέψει τί ανάγκες έχει η κάθε σχολική μονάδα; Δεν πρέπει οι εκπαιδευτικοί να το ενημερώνουν; Ασφαλώς η κύρια εργασία του εκπαιδευτικού είναι η εκπαιδευτική αλλά υπάρχουν και μερικές «γραφειοκρατικές» αναγκαιότητες, που πρέπει να αναλάβει, ώστε η εκπαιδευτική διαδικασία να γίνεται με τον καλύτερο τρόπο. Αλλιώς το μόνο εύκολο πράγμα είναι να κατηγορούμε τους άλλους. Με λίγα λόγια η επέκταση του έτους εργασίας θα επιτρέψει στους εκπαιδευτικούς τόσο να κάνουν ορθή επιμόρφωση, χωρίς να διαταράσσεται η ομαλή εκπαιδευτική διαδικασία και να κάνουν προϋπολογισμό/απολογισμό της σχολικής μονάδας, ώστε να υπάρχει ομαλή επικοινωνία με τις κεντρικές υπηρεσίες για την βέλτιστη προσφορά της εκπαίδευσης.

Ένα σχόλιο »

  1. Ο/Η down under λέει:

    Και πώς ξέρεις ότι όλα αυτά δε γίνονται ήδη, αγαπητέ;

  2. Ο/Η Ντροπαλός λέει:

    Καλημέρα, το «όλα αυτά» που συγκεκριμένα αναφέρονται; Ας προσπαθήσω, πάντως, να απαντήσω
    Πολύ απλά δεν ξέρω. «Ξέρω», όμως, ότι μετά το πέρας του έτους οι εκπαιδευτικοί πηγαίνουν μία φορά/εβδομάδα στο σχολείο τους αντί κάθε ημέρα, όπως όλοι οι άλλοι εργαζόμενοι.

    Ενδεχομένως και τα ΜΜΕ να παρουσιάζουν τα θέματα μισά (πχ μόνο τις αιτιάσεις και τίποτα από ό,τι προηγήθηκε)

  3. Ο/Η down under λέει:

    Αναφέρομαι στις καταγραφές, στις αναφορές, στον απολογισμό που εδώ και χρόνια γίνονται πολυ πριν τη λήξη της σχολικής χρονιάς (συνηθως το ίδιο το υπουργείο τις ζητά) και καθε Σεπτέμβρη το «έρημο» το υπουργείο δηλώνει πως τα έχει όλα φροντίσει και τακτοποιήσει, τρομάρα του.

  4. Ο/Η Ντροπαλός λέει:

    Οπότε μάλλον καλά υποψιάστηκα, που αναφερόσαστε.

Σχολιάστε