Τελευταία το παίζουμε άθρησκοι και κοσμικοί. Ακούμε ανθρώπους να κάνουν τάματα και τους ειρωνευόμαστε (άσχετα με το εάν θα τρέξουμε να δούμε τα ζώδιά μας στην τηλεόραση), βήχει ο Αρχιεπίσκοπος και του ζητάμε και τα ρέστα. Φαντασιωνόμαστε ότι έχουμε περάσει σε ένα ανώτερο επίπεδο, είτε αθεΐας είτε, για αυτούς που έχουν μεταφυσικές ανησυχίες και πίστη σε ένα Υπέρτατο Όν, αρνησιθρησκείας και αδιαμεσολάβητης επαφής με Αυτό. Δεν ξέρω, εάν όλα αυτά ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα ή εάν απλώς είναι φαντασιώσεις μας. Θα δεχθώ ότι είναι. Παρ΄ολ’ αυτά, παρά την απαλλαγή από τις όποιες «δεισιδαιμονίες», έχουμε κρατήσει, έχουμε εμπεδώσει την χείριστη. Αυτήν, που θα έπρεπε να είχαμε απορρίψει από την αρχή, είτε είμαστε
θρησκευόμενοι, είτε άθρησκοι. Εννοώ τον εγγενή αντισημιτισμό. Την άποψη που λέει ότι οι Εβραίοι είναι πάντα ένοχοι, αφού πριν να έρθει ο Χριστός θα Τον πρόδιδαν και αφού ήρθε Τον πρόδωσαν και δεν Τον δέχθηκαν. «Το αίμα Του να πέσει πάνω μας, στα παιδιά μας και στα παιδιά των παιδιών μας», ισχυριζόμαστε ότι ισχυρίσθηκαν κατά την καταδική του Ιησού από τον Πόντιο Πιλάτο. Και φυσικά, για όσους δεν μπορούν να δεχθούν ότι και ο ίδιος ο
Ιησούς ήταν Εβραίος, θα πουν ότι είναι Έλληνας (και συνεπώς για αυτόν τον λόγο επροδώθηκε) και ότι είναι μια άλλη μορφή έκφρασης του Απολλωνίου του Τυανέως του Ορφέα κλπ. Γιατί κατά βάθος, πιστεύουν ότι η επίθεση στον Ιησού είναι μέρος της προαιώνιας επίθεσης κατά του Ελληνισμού από τους Εβραίους. Μία επίθεση που είχε ξεκινήσει από άλλους Γαλαξίες κλπ. Ποιός ξέρει, πόσους μισθοφόρους Εβραίους είχαν οι Πέρσες στους Μηδικούς Πολέμους και με ποια προδοσία έπεσε η Ελλάδα στους Ρωμαίους και αργότερα το Βυζάντιο στους Οθωμανούς. Όχι, αυτά δεν είναι πιστευτά μόνο από
μια ορισμένη μειονότητα. Δυστυχώς, φαίνεται να τα πιστεύουν οι περισσότεροι. Και εάν έχει πλάκα να διαβάζει και να ακούει κανείς απόψεις όπως ότι τα πλοία των Φαιάκων χρησιμοποιούσαν τον διακτινισμό κλπ, δεν έχει καθόλου πλάκα η γενικευμένη αντιπάθεια, καχυποψία, διαρκής καταδίκη κλπ ενός λαού, ο οποίος έχει υποφέρει στην ιστορική του πορεία. Αντιθέτως, θα πρέπει να αισθανόμαστε θλίψη.
Στην τωρινή κρίση στην Μέση Ανατολή τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης, αντί να αναλύσουν τα γεγονότα ουδέτερα, τα παρουσιάζουν με τέτοιον τρόπο, ώστε να επιβεβαιώσουν την προκατάληψή μας: ότι σε κάθε περίπτωση φταίει το Ισραήλ και «φυσικά» οι ΗΠΑ, που κρύβονται από πίσω. Πολλές φορές η συλλογιστική έχει και την μορφή της «κολοκυθιάς»: Ποιός κρύβεται πίσω από το Ισραήλ; Οι ΗΠΑ και γιατί να μην είναι το ανάποδο; Και γιατί να μην είναι το ανάποδο του ανάποδου; κοκ
Αναμφίβολα το Ισραηλινό Κράτος αντέδρασε υπερβολικά, στο συγκεκριμένο γεγονός της απαγωγής των στρατιωτών και φυσικά δημιουργεί αρνητικές εντυπώσεις. Αρνητικές εντυπώσεις, διότι είναι η αντίδραση από το Κράτος ενός λαού, ο οποίος έχει υποφέρει τόσο πολύ στο πέρασμα των αιωνών και που μέσα στον ηθικό του κώδικα, εάν και λογικά θα πρέπει να έχει εξελιχθεί έτι περαιτέρω, όπως σε όλο τον κόσμο, ισχύει το «οφθαλμός αντί οφθαλμού» και όχι «ζωή έναντι οφθαλμού».
Λογικά αυτή η αρχή θα πρέπει να ισχύει γενικότερα στην περίπτωση των εχθροπραξιών. Δεν θυμάμαι, τί γράφουν οι σχετικές συνθήκες, αλλά η αρχή της αναλογίας, είναι ό,τι λογικότερο και ανθρωπινότερο μπορεί να υπάρχει ώστε οι εχθροπραξίες να μην κυλήσουν στο χείριστο δυνατό σημείο από την πρώτη στιγμή που ξεσπούν*, αλλά να υπάρξει μία ελπίδα να συγκρατηθούν το συντομότερο δυνατόν. Διότι ο πόλεμος είτε «επίσημος», είτε ανεπίσημος είναι «κακό πράγμα», όπως θα το έλεγε απλουστευτικά κάποιο παιδί και καταστρέφονται ζωές (φυσικά και ψυχολογικά), περιουσίες, όνειρα, σχέσεις κλπ. Και
είναι υποκριτικό να βλέπουμε μόνο τα θύματα της πλευράς που έχουμε επιλέξει και να απαξιώνουμε τα θύματα της άλλης πλευράς. Είτε σε αυτόν είτε σε οποιονδήποτε άλλο πόλεμο. Το Ισραήλ, λοιπόν, αντιδρά ασύμμετρα και δημιουργεί άσχημες εντυπώσεις, ιδίως όταν γνωρίζει κανείς το πόσο υπέφερε ο Εβραϊκός λαός στους αιώνες.
Ας δούμε, όμως, και την άλλη πλευρά.
Η Χεζμπολλάχ αρνήθηκε να αφοπλισθεί με την λήξη του εμφυλίου πολέμου στον Λίβανο.
Η Χεζμπολλάχ δεν αφοπλίσθηκε με την απόσυρση των Ισραηλινών στρατευμάτων από τον Λίβανο.
Στην παρούσα κρίση με το Ισραήλ, δεν επιτίθεται με «λιανοτούφεκα» αλλά με πυραύλους.
Λέγεται ότι διατηρεί οπλισμό κλπ σε κατοικημένες περιοχές (αυτό, βέβαια, εδώ αρκετοί το παραβλέπουν και κατηγορούν ότι το Ισραήλ βάλλει κατά αμάχων. Το θέμα είναι ποιός έφερε τους αμάχους σε αυτήν την θέση ). Ας σκεφθούμε, λοιπόν, ψυχραιμότερα πριν να λάβουμε ακρίτως θέσεις υπέρ του ενός ή του άλλου εμπλεκομένου. Αναμφισβήτητα θύματα είναι οι άμαχοι και οι μαχητές και στρατιώτες και των δύο πλευρών και το κράτος του Λιβάνου, που για άλλη μία φορά βλέπει να γίνεται πεδίο μαχών. Εξάλλου είναι
αμφίβολο, εάν ασκεί επαρκή εξουσία στις νότιες περιοχές του
. Στην παραπάνω κρίση, καθώς αποτελεί μέρος της ευρύτερης Μεσανατολικής κρίσης, θα μπορούσε να τέθει και το θέμα των Παλαιστινίων. Το ζήτημα είναι, εάν ορισμένοι έχουν ως πρωταρχικό στόχο όντως την δημιουργία ενός ελευθέρου και αναξαρτήτου Παλαιστινιακού Κράτους ή το χρησιμοποιούν ως αφορμή για άλλες προτεραιότητες: τον αφανισμό του Εβραϊκού Κράτους. Ένας στόχος, ο οποίος οδηγεί σε ομηρία τόσο τους Παλαιστινίους, που δεν δείχνουν να το αντιλαμβάνονται, όσο και τους Λιβανέζους και γενικότερα παρεμποδίζει την ειρήνευση της περιοχής.

*: δείτε σχόλιό μου σε άρθρο των roosters.

Advertisements

4 responses »

  1. Ο/Η Stathis λέει:

    Θεωρώ την πρώτη παράγραφο του κειμένου απαξιωτική για όσους , κατά πως έχουν νομίζω το δικαίωμα, δεν πιστεύουν στο θεό που πιστεύεις εσύ ή ακόμη και στην ύπαρξη οποιυδήποτε θεού.
    Ο αντισημιτισμός είναι ρατσισμός. Ρατσιστική και η έκφραση «Πάμε κατά Ιραήλ».
    Η κριτική στην πολιτική του Ισραήλ , ακόμη και η πλέον σκληρή , είναι θεμιτή.
    Δεν γράφω περισσότερα, τα έχω πει τόσο με σχόλια στο rooster, όσο και με posts στο blog μου.

  2. Ο/Η Ντροπαλός λέει:

    Καλησπέρα,
    Διάβασα το σχόλιό σας
    Είναι προφανές ότι δεν είναι δυνατόν να κατατάσσουμε τους ανθρώπους σε καλούς θρήσκους και κακούς άθεους (ή το αντίστροφο).
    Ενδεχομένως, η εκκίνηση του ποστ μου να ήταν αρκετά αιχμηρή. Η αιχμή δεν πήγαινε στην αθεΐα, αλλά στην διατήρηση όλων των προκαταλήψεων κατά του Εβραϊσμού, είτε από θρήσκους, είτε από άθρησκους, άθεους κλπ.
    Κανείς δεν είναι υπεράνω κριτικής, ούτε το Ισραήλ. Απλώς εδώ πολλές φορές τα ΜΜΕ παρουσιάζουν με τέτοιον τρόπο τα γεγονότα ώστε να επιβεβαιώσουν τις προκαταλήψεις μας.

  3. Ο/Η Stathis λέει:

    Συμφωνώ με την τελευταία τοποθέτησή σας.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s