Οδηγώ στον αυτοκινητόδρομο. Μπροστά μου βρίσκονται μερικά αυτοκίνητα, τα οποία πάνε αρκετά αργά. Βγαίνω στην αριστερή λωρίδα για να τα προσπεράσω. Ξαφνικά κολλά από πίσω μου ένα δεούτελο, το οποίο παίζει επίμονα τα φώτα του. «Ήρεμα ρε φίλε, σε λίγο θα μπω δεξιότερα! Τί κολλάς, από πίσω μου; Εξάλλου, δεν οδηγώ αργά στην αριστερή λωρίδα προσπέρασης, όταν πηγαίνω το όχημα με 120-140 χαω».
Το δεούτελο από πίσω μου πρέπει να έχει υψηλή αίσθηση του κινδύνου, μπορεί ο παππούς του να πολέμησε το ’40 στο ΟΧΙ, αλλά έχει κάνει αρχή το Vivere Pericolosamente, κολλώντας από πίσω μου και προφανώς έχοντας αχρωματοψία. Διότι δεν μπορεί να εξηγηθεί αλλιώς το ότι το όριο μεγίστης ταχύτητας (δηλ. το στρογυλλό άσπρο σήμα με μέσα έναν αριθμό περικυκλωμένο από κόκκινη μπορντούρα) το ερμηνεύει ως όριο ελάχιστης ταχύτητας (δηλ το στρογγυλό γαλάζιο σήμα με έναν αριθμό εντός του), τουλάχιστον για την αριστερή λωρίδα. Επιπλεόν, χρησιμοποιεί και κάτι ακατανόητα σήματα, πχ κυκλοφορεί με το αριστερό φλας συνεχώς αναμμένο. Παράξενο σήμα, διότι σημαίνει ότι θέλει να στρίψει το τιμόνι του προς το διάζωμα είτε το τσιμεντένιο είτε από τις πικροδάφνες. Όχι, το όριο ταχύτητας, ισχύει για όλο το πλάτος του οδοστρώματος και όχι μόνο για την δεξιά λωρίδα, όπως ενδεχομένως νομίζει.
Εάν τυχόν ποτέ η Τροχαία τον «γράψει», θα διηγηθεί το γεγονός στην παρέα του με τις εξής ουρές: α) Η Τροχαία σκέφτεται μόνο τις εισπράξεις και β) στην Γερμανία δεν ισχύουν τα όρια ταχύτητας. Για αμφότερες τις περιπτώσεις δεν γνωρίζω στην πραγματικότητα τί συμβαίνει, αλλά θα προσπαθήσω να ξεδιπλώσω τις σκέψεις μου.
Αναφορικά με την Τροχαία. Θέλω να πιστεύω ότι δεν τελεί την αποστολή της με ιδιοτελή κίνητρα, αλλά με αίσθημα προσφοράς προς τους πολίτες. Αυτό σημαίνει ότι κάνει συστάσεις, ή επιβάλλει ποινές συνολικά και όχι μόνο για ταχύτητα (αλλά και για βραδύτητα, και για υπερφόρτωση και για ζώνες κλπ κλπ). Σχετικά με τα όρια ταχύτητας, το σημαντικότερο, όμως, είναι το εξής: Τα όρια ταχύτητας δεν μπαίνουν επειδή κάποιος έχει βίτσιο, αλλά γιατί όσο μεγαλύτερες οι ταχύτητες, τόσο σφοδρότερες οι όποιες απευκταίες συγκρούσεις. Ο διοικητικός νόμος δεν έχει επίδραση στον φυσικό. Αυτό σημαίνει ότι και να γίνουν νόμιμα τα όποια όρια ταχύτητας, αυτό δεν σημαίνει ότι τότε σε αυτές τις ταχύτητες δεν θα υπάρχουν σοβαρές ζημίες σε περιπτώσεις συγκρούσεων.
Αναφορικά με την Γερμανία τώρα, ενδεχομένως να μην ισχύουν τα όρια ταχύτητας, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχουν και συστάσεις για το μέγιστο δυνατό, όπου ένας οδηγός μπορεί να έχει καλό έλεγχο του οχήματός του. Επιπλεόν, αναφέρεται κανείς σε αυτοκινητοδρόμους-πρότυπο, όπου, όπως λέγεται είναι μελετημένη όχι μόνο η φυγόκεντρος κλπ, αλλά και το ποιά δέντρα και σε ποιό ύψος θα αφεθούν να φυτευθούν στα πλάγια του δρόμου.
Εδώ, όπου οι αυτοκινητόδρομοι είναι με πολλά μπαλώματα, ατεχνίες, στα οποία θα πρέπει να προσθέσουμε και την κλασσική ελληνική μαγκιά, για ποιά ελεύθερα όρια ταχύτητας μπορούμε να μιλάμε; Επιπλεόν, στην Γερμανία η αντίστοιχη Τροχαία κυκλοφορεί κατά μήκος του δικτύου, είτε με συμβατικά, είτε με περιπολικά, και επιβλέπει την συνολική συμπεριφορά των οδηγών. Εάν γράψει κάποιον και ο οδηγός βρει διάφορες δικαιολογίες (πχ βιαζόμουν, διότι έπρεπε να πάω την γυναίκα μου στο μαιευτήριο), αυτό δεν σημαίνει ότι δεν θα επιβληθεί το πρόστιμο (Συγχαρητήρια, θα γίνετε πατέρας, αλλά το πρόστιμο θα το πληρώσετε!)
Με λίγα λόγια όταν στην Γερμανία κάποιος κυκλοφορεί στον Autobahn (όπου, αποδεικνύεται και πιο οικονομικός και οικολογικός αναφορικά με την φθορά του αυτοκινήτου, την κατανάλωση βενζίνης κλπ, από τους ελληνικούς αντίστοιχους δρόμους), εδώ κυκλοφορεί στον Auto-αμάν!

Advertisements

5 responses »

  1. Ο/Η Marina λέει:

    Τώρα μάλιστα! Συγκρίνεις το οδικό σύστημα της Γερμανίας με την Ελλάδα. Οταν οι Γερμανοί έφτιαχναν δρόμους και έβαζαν όρια ταχύτητας, εμείς ξύναμε τον γάϊδαρο.
    Ο Ελληνας θα οδηγήσει δεξιά. Είναι μέσα στο κεφάλι του αυτό και έτσι και πάς να του το βγάλεις είναι αδύνατο.
    Αν το όριο είναι 120, θα πάει 160, θα τσιτώσει τα γκάζια..γι αυτό οι εθν. οδοί έχουν άπειρα σημάδια απο λάστιχα σε στροφές..
    Χάλια, μαύρα χάλια

    • Ο/Η v i λέει:

      Καταρχήν, αγαπητέ, ξεκινώντας δεν ανέφερες αν κατά τη μεταβίβασή σου στην αριστερή λωρίδα έβγαλες flash οπότε ίσως αυτός είναι ο λόγος που σου άναψε τα φώτα ο ακολουθών και όχι πιστεύω για την πρόθεσή σου να προσπεράσεις και να επανέλθεις στη μεσαία λωρίδα και κατόπιν στην ορθή δεξιά (έτσι επιβάλλει ο ΚΟΚ).
      Άλλωστε τα 120-140 χλμ. σου, ανά ώρα, δε νομίζω να τον εμπόδισαν, ήταν μια χαρά πιστεύω.
      Επίσης, θα έπρεπε να ξέρεις ότι το αριστερό flash στην αριστερή λωρίδα υποδηλώνει ότι ο οδηγός τηρεί την έννοια της αριστερής λωρίδας, συνεπώς υποδεικνύει ότι προσπερνά και οποιαδήποτε προσπέραση επιβάλλει απαραίτητη χρήση flash.
      Όσοι ώρα κινούμαστε στην αριστερή λωρίδα (που δεν πρέπει να είναι αρκετή και καταχρηστική) θα πρέπει να κάνουμε τη χρήση του αριστερού flash.
      Σίγουρα, δεν έχει να κάνει με την προσπέραση του διαχωριστικού αλλά με τον σωστό τρόπο που υποδηλώνει ότι επειχειρώ να προσπεράσω αντί να αναβοσβήνω τα φώτα για να καταλάβει ο προπορευόμενος.
      Περίεργο να μην το ξέρεις εφόσον γνωρίζεις τον τρόπο που οδηγούν στη Γερμανία.
      Σε καμία άλλη περίπτωση (πλην της αντικανονικής και απαράδεκτης μη χρήσης flash του προπορευόμενου και της προκλητικά αργής κίνησης του αριστερά) δε δικαιολογώ τη χρήση αναβοσβηνόμενων φώτων.
      Δυστυχώς, το πρόβλημα στην Ελλάδα (κίνηση, ατυχήματα) δεν έχει να κάνει με αυτούς που θα κινηθούν λίγο πιο γρήγορα (εννοείται με πλήρη αίσθηση του πόσο με «παίρνει» να είμαι ασφαλής,έτσι;) αλλά με αυτούς (και είναι πάρα πολλοί) που κινούνται αργά και μάλιστα αριστερά ή στη μεσαία λωρίδα επιβαρύνοντας και προβληματίζοντας την κυκλοφορία.
      Τέλος, δυστυχώς, πάλι ο Νεοέλληνας δεν πρόκειται να καταλάβει τίποτε από τα παραπάνω απλούστατα γιατί πολύ απλά για να καταλάβεις σημαίνει ότι ενδιαφέρεσαι να μάθεις κι αυτό απουσιάζει από το μυαλό του παντελώς.

      Ευχαριστώ πολύ

      • Ο/Η Ντροπαλός λέει:

        Καλησπέρα,
        Προφανώς και έβγαλα flash και οδήγησα το όχημα προς την αριστερή λωρίδα, όταν ήταν ασφαλές να το κάνω.
        Αριστερό flash στην αριστερή λωρίδα δεν μπορεί να σημαίνει προσπέραση, διότι είτε υπάρχει το διαχωριστικό, είτε το ίδιο το αντίθετο ρεύμα. Στην πρώτη περίπτωση η προσπέραση είναι φυσικώς αδύνατη, στην δεύτερη ενέχει το ρίσκο αυτού που την αναλαμβάνει (και προφανώς δεν θα φερόμουν «σαδιστικά» εμποδίζοντας κάποιον είτε να προσπεράσει είτε να θέσει τον εαυτό του σε κίνδυνο μπαίνοντας στο αντίθετο ρεύμα. Θα πήγαινα την συντομότερη και ΑΣΦΑΛΕΣΤΕΡΗ στιγμή δεξιότερα. Μέχρι, όμως, την ΑΣΦΑΛΕΣΤΕΡΗ στιγμή ο καταφθάνων είναι υποχρεωμένος να επιβραδύνει να σεβασθεί τις αποστάσεις κλπ).
        Τα πράγματα είναι απλά: Γενικά η αριστερή λωρίδα είναι για προσπεράσεις και όχι για κυκλοφορία. Συνεπώς, όποιος κάνει προσπέραση πρέπει να μπαίνει το συντομότερο δυνατό δεξιότερα (λαμβάνοντας υπ’ όψιν την ασφάλεια), ενώ σε κάθε περίπτωση και σε όποια λωρίδα ο καταφθάνων δεν μπορεί να κολλά κλπ στον καταφθανόμενο, αλλά να τηρεί τις αποστάσεις. Παίξιμο φώτων, αναμμένο flash κλπ δεν σημαίνουν τίποτα και δεν δημιουργούν κάποια υποχρέωση συμπεριφοράς, εκτός, εάν υπάρχει συγκεκριμένη διάταξη στον ΚΟΚ.
        Συμφωνώ και εγώ ότι ο γρήγορος οδηγός δεν είναι απαραίτητα επικίνδυνος οδηγός. Ένας αργός, όμως, οδηγός που πηγαίνει πχ με 80χαω στην αριστερή ή κάποιος που δεν ανέχεται αυτοκίνητα μπροστά του, κολλά στους προφυλακτήρες κλπ κατατάσσονται στους επικίνδυνους.

  2. Ο/Η v i λέει:

    Επίσης, επανερχόμενος να διορθώσω το «επειχειρεί» σε «επιχειρεί» αλλά και να πω ότι μια αυτοκινητοδρομική εικόνα της Γερμανίας που είδα, σε μια έρευνα που έκανα, νομίζω δεν μου απέδειξε ότι είναι και top σε αυτοκινητόδρομους.
    Το οδικό δίκτυο της σε κάποια σημεία χρήζει συντήρησης (παλαιά άσφαλτος) ενώ (όπως και γενικά στην Ευρώπη πλην του Βελγίου) τη νύχτα τρομάζεις να οδηγήσεις από το πλήρες σκοτάδι.
    Αντιθέτως, με εξέπληξαν οι αυτοκινητόδρομοι της Ιταλίας (προς Αυστρία κυρίως) ως προς την άριστη ποιότητα οδοστρώματος και τις άριστα σχεδιασμένες γέφυρες / σήραγγες….θα έλεγα ότι αποτελεί το απόλυτο outsider μία χώρα που είναι, μέσες άκρες, το ίδιο σούργελο με μας.
    Στην Ελλάδα, τώρα, η «τσαπατσουλότητα» των κατασκευαστών δρόμων είναι εκπληκτική. Απλά ξύνουμε την παλιά άσφαλτο, βάζουμε καινούρια και σε ένα χρόνο είναι πάλι ανισόπεδη, λακουβώδης και προπαντός πλημμυρισμένη….κι αυτοί οι άνθρωποι πληρώνονται χρυσά, φοροδιαφεύγουν κι εμείς οι κοιμισμένοι δεν τους κατακρίνουμε ποτέ, όλο το Κράτος μας φταίει.
    Επειδή, όμως είμαστε και χώρα του «δύο μέτρα και δύο σταθμά» βλέπουμε και την περίπτωση της Αττικής Οδού που το οδόστρωμά της έχει αντέξει από το 2000(!) ανέπαφο που σημαίνει άριστη κατασκευή….απλά σίγουρα έχει λογικά γκριζάρει (παλαιωθεί).
    Επίσης, σε ένα κομμάτι, απέραντης ευθείας, από Κόρινθο προς Τρίπολη έχουν φτιάξει τέτοια άσφαλτο που νομίζω είναι η κορυφαία που έχω συναντήσει….ντρέπεσαι να πατήσεις…χαλί λέμε!
    Αν θέλουμε, λοιπόν, φτιάχνουμε ωραία πράγματα και με διάρκεια, αλλά επειδή είμαστε τσαπατσούληδες έχουμε φτάσει στο χάλι που είμαστε σα χώρα.

    Ευχαριστώ και πάλι

  3. Ο/Η Ντροπαλός λέει:

    Καλησπέρα,
    Ευχαριστώ για την ορθογραφική επισήμανση.
    Για την κατάσταση των γερμανικών δρόμων δεν έχω εμεπιρία, πέρα από κάποια ντοκυμαντερ κλπ. Η αναφορά μου σε αυτούς ήταν ειρωνική σε όσους αναφέρουν τους «γερμανικούς αυτοκινητοδρόμους» με την έννοια «πρέπει όταν οδηγώ στον δρόμο να κάνω ό,τι μού αρέσει»
    Τώρα σχετικά με την κατάσταση των δρόμων συμφωνώ μαζί σας. Είναι επιεικώς απαράδεκτοι και φταίνε τόσο οι κατασκευαστές, όσο αι το Κράτος, το οποίο δεν ασκεί τον απαιτούμενο έλεγχο ως οφείλει, αφού μεταξύ άλλων είναι και ο υπεύθυνος μηχανισμός για την δαπάνη των χρημάτων των φορολογουμένων.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s