Η Άνοιξη μπήκε και αστρονομικά πριν μερικές ημέρες, πέρα από κοινωνικά, και τα περιοδικά μόδας κάνουν την καθιερωμένη περιοδική αναφορά τους: τις τάσεις ή τα trends επί το ελληνικότερον. Η άλλη αναφορά γίνεται προς το Φθινόπωρο, όπου τότε γίνεται αναφορά στις αντίστοιχες τάσεις του Φθινοπώρου και του Χειμώνα.
Οι πολυπληθείς (λέμε τώρα) φίλες της στήλης ας μην αρχίσουν να διαμαρτύρονται, ούτε οι φίλοι να υπομειδιούν, καθώς δεν πρόκειται να σχολιάσω το θέμα της μόδας από την άποψη του καταναλωτισμού, της σπατάλης των γυναικών κλπ. Κάποιες φορές μάλιστα τις θεωρώ αρκετά τυχερές που έχουν μεγάλη γκάμμα επιλογών σε αντίθεση με τους άντρες που περιορίζονται στο μαύρο, μπεζ, μπλε, καφέ κατά ενενήντα εννέα τοις εκατό (ας όψονται οι πόλεμοι και οι αλλαγές που επέφεραν στις συνήθειες).
Θα σχολιάσω, όμως, την ψυχολογική πίεση, την οποία πιστεύω ότι δέχονται οι γυναίκες, όταν διαβάζουν ανά εποχή τις τάσεις.
Οι τελευταίες φαίνονται, φυσικά, από τις φωτογραφίες, τα αποσπάσματα στα δελτία ειδήσεων και από τις εξειδικευμένες εκπομπές ή και κανάλια. Υπάρχουν, όμως, πολλές φορές στα περιοδικά και σύντομοι σχολιασμοί ή κάποια στήλη σε μορφή κυρίου άρθρου, η οποία συνοψίζει τις τάσεις. Εκεί είναι που παρατηρώ την ψυχολογική πίεση αφού η γυναίκα λίγο πολύ καλείται να απαλλαγεί σχεδόν από όλη την γκαρνταρόμπα, την οποία είχε διαμορφώσει την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Οι σχολιασμοί δεν είναι του τύπου: «Φέτος προτιμήστε τα πολύχρωμα και αφήστε τα μονόχρωμα». Εϊναι σχολιασμοί όπως οι ακόλουθοι (υποθετικοί, αλλά ανταποκρίνονται στο ύφος)
«Τα πολύχρωμα και οι πολλοί στολισμοί αρμόζουν μόνο σε δευτεροκλασσάτες καλλιτέχνιδες. Φέτος προτιμήστε μονοχρωμία, διχρωμία»
«Οι εποχές, όπου το Κατηχητικό επέβαλλε την συντηρητική μονοχρωμία έχει παρέλθει ανεπιστρεπτί. Δείξε ότι είσαι μία σύγχρονη γυναίκα με αγάπη για την ζωή επιλέγοντας πολύχρωμα σχέδια και πολλά στολίδια»
» Οι μεγάλες τσάντες-ντορβάδες είναι για business-women, οι οποίες έχουν πάρει διαζύγιο με την θηλυκότητα. Ένα μικρό κομψό τσαντάκι είναι υπεραρκετό για να χωρέσει κλειδιά, κινητό, σετ διόρθωσης του μακιγιάζ και ένα σερβιεττάκι για τα απρόοπτα. Επειδή κάθε νύχτα μπορεί να εξελιχθεί σε νύχτα πάθους προννοείς και φοράς σέξυ εσώρουχα, διότι εάν σε δει με την σωβρακοφανέλλα…..θα την κάνει με ελαφρά πηδηματάκια»
«Εάν και έπεισες τον Τάκη να κόψει το κάπνισμα πίπας (ελπίζουμε να τον έπεισες να εγκαταλείψει εντελώς κάθε μορφή καπνίσματος) δεν έχεις καταφέρει να τον πείσεις να ξεφορτωθεί από αυτό το αντιαισθητικό τσαντάκι, που κουβαλά συνεχώς μαζί του. Η ευθύνη σου είναι τεράστια καθώς επιμένεις να κυκλοφορείς με ένα δύσχρηστο μικρό τσαντάκι που δεν χωρά τίποτα, λες και έχεις μείνει στο νηπιαγωγείο, όπου τότε στα τσαντάκια σου δεν έβαζες τίποτα. Γίνε μία δυναμική γυναίκα επιλέγοντας μία μεγάλη τσάντα, όπου χωρά όλα όσα χρειάζεσαι και δεν θα βασίζεσαι στις τσέπες του Τάκη (αντιθέτως, η τσάντα σου θα χωρά και πράγματα του Τάκη και θα ξεφορτωθεί το δικό του τσαντάκι). Όλες ξέρουμε το πόσο αρέσουμε στους άντρες με σέξυ εσώρουχα, αλλά και ταυτόχρονα πόσο άβολα είναι για εμάς τις περισσότερες φορές. Επειδή κάθε νύχτα μπορεί να εξελιχθεί σε νύχτα πάθους προννοείς και έχεις στην άνετη μεγάλη σου τσάντα ένα ζευγάρι σέξυ εσώρουχα, τα οποία και αλλάζεις στην περίπτωση που προκύψει κάτι, διότι εάν σε δει με την σωβρακοφανέλλα…..θα την κάνει με ελαφρά πηδηματάκια.»
«Σαγιονάρες και παντόφλες είναι μόνο για τις παραδουλεύτρες και για τις κυρίες που κρατούν το ψιλικατζίδικο της γειτονιάς και το μαγαζί με τα κεντήματα. Το πέδιλο είναι για το απειροελάχιστο ποσοστό, το οποίο έχει πραγματικά τέλεια και ελπίζουμε περιποιημένα πόδια. Το κλειστό παπούτσι είναι άνετο, βολικό και κρατά τα πόδια σου απαλά και περιποιημένα καθώς δεν φθείρονται από την σκόνη και τις λάσπες.»
«Όσο αποσμητικό και να βάλεις, όσο και να τα πλύνεις δεν μπορείς να διώξεις την μυρωδιά το καλοκαίρι από ένα κλειστό παπούτσι, που θα κάνει να βρωμάς από χιλιόμετρα λες και έκανες βουτιά σε βαρέλι με ξυνισμένο γάλα (και μπορείς να πάθεις μυκητιάσεις κλπ). Ένα σαγιοναράκι, για πιο χαλαρές, ή ένα πέδιλο, για πιο glam εμφανίσεις, είναι πρακτικό, άνετο, βολικό, υγιεινό και δείχνει ότι είσαι μία γυναίκα, η οποία διαθέτει χρόνο για τον εαυτό της. (Αυτό σου το λέμε διότι υποθέτουμε ότι δεν έχεις ξεχάσει να κάνεις pedicure).»
Οι αναγνώστριες, που θέλουν να είναι στην μόδα, να είναι σύγχρονες μοντέρνες κλπ, όχι μόνο πρέπει να υποβάλλονται διαρκώς σε έξοδα, γεγονός που μπορούμε να υποθέσουμε ότι τους φέρνει και πίεση, αλλά υπόκεινται και στο σκοτσέζικο ντους διαβάζοντας ότι οι επιλογές τους της προηγούμενης περιόδου, τις οποίες είχαν προτείνει τα ίδια αυτά περιοδικά και οι επονομαζόμενοι και «γκουρού» του χώρου είναι αποτυχημένες, βλακώδεις, ενάντια στην
ομορφιά, αντισεξουαλικές κλπ. Με λίγα λόγια ότι οι ίδιες είναι αποτυχημένες, άσχημες και αντισεξουαλικές. Ασφαλώς και χρειάζεται η αλλαγή στην ζωή, αλλά καλό είναι αφ’ ενός να την ορίζει ο ίδιος (και με τους ρυθμούς του), αφ’ ετέρου οι προηγούμενες του επιλογές και η ζωή του να μην καταδικάζονται ως αποτυχημένες. Διότι, αυτό κάνουν στον τομέα της μόδας τα σχόλια των περιοδικών κλπ. Παγιδευμένες και με αισχύνη από τον καταγγελτικό των
«γκουρού» λόγο, οι περισσότερες γυναίκες θυματοποιούν τον εαυτό τους και δεν παρατηρούν ότι είναι ο λόγος των «γκουρού» που είναι αλλοπρόσαλος και όχι η δική τους ενδυματολογική συμπεριφορά.
Υποψιάζομαι ότι μία γυναίκα ασχολείται με την μόδα γιατί θέλει να αισθάνεται, όμορφη, να αρέσει, να είναι σύγχρονη κλπ κλπ και φυσικά για να ανταγωνίζεται τις άλλες γυναίκες. Έχετε παρατηρήσει, πώς όταν μπαίνει μία νέα καλεσμένη σε κάποιον χώρο πώς την κοιτάζουν οι άλλες γυναίκες και πώς τις κοιτάζει; ακτινογραφία!
Είναι κρίμα, φαντάζομαι όμως, που οι γυναίκες δεν φαίνεται να δίνουν σημασία στην απλή γνώμη των αντρών. ΟΚ, μπορεί να μην είναι πολύ φιλοσοφημένη, αλλά έχει κάποια βάση. Ας γράψω, λοιπόν, τις δικές μου σκέψεις:
1) Ταιριαστό ρούχο με χρώμα και σχήμα εσωρούχου. Αντιθέσεις του τύπου άσπρο ρούχο μαύρο εσώρουχο δεν σχολιάζονται ευμενώς.
2) Το παραπάνω, φυσικά, οφείλεται στην γενική διαφάνεια που έχουν τα γυναικεία ρούχα. Όμως, καλό είναι να μην παραγίνεται. Το ωραίο είναι στην αναζήτηση, του γυναικείου σώματος που κρύβεται μέσα από τα ρούχα. Σήμερα, όμως, πολλά ρούχα είναι σχεδόν τελείως διάφανα καταργώντας την γοητεία αυτού του παιχνιδιού. Επίσης, πολλές γυναίκες δείχνουν να μην έχουν την συναίσθηση του χώρου όπου φορούν τέτοια ρούχα. Ένας γάμος ή μία
βάπτιση δεν ενδεικνύονται για τέτοιου είδους αμφιέσεις.
3) Εσώρουχα και ακριβέστερα lingerie. Είναι αλήθεια ότι ένα καλό σετ, μπορεί να κοστίζει όσο και μια μπλούζα, όσο και ένα φόρεμα κλπ. Μόνο, όμως, τα καλοφτιαγμένα και συνεπώς ακριβά lingerie αναδεικνύουν τον ερωτισμό και τον αισθησιασμό comme il faut. Το φθηνό lingerie κάνει την γυναίκα να μοιάζει με πρωταγωνίστρια χαζοβιντεοκομωδιών των μέσων της δεκαετίας του ογδόντα, στην καλύτερη περίπτωση! Ένα ανάλογο, που μπορώ να φαντασθώ είναι το εξής: ποιά είναι η αίσθησή σας, όταν μπαίνετε σε ένα σαλόνι με καναπέδες τεχνοτροπίας Λουδοβίκου ΙΕ’ βιομηχανικής παραγωγής και κόστους 100€ όλο το σαλόνι, ενώ στους τοίχους υπάρχουν κακέκτυπες reproductions έργων του Ντα Βίντσι; Συνεπώς καλύτερα λίγα κομμάτια και πραγματικά καλά.
4) Ευτυχώς, πέρασε και η μόδα, προφανώς λόγω νίκης της Τουρκίας σε πρόσφατο διαγωνισμό τραγουδιού, με το υπέρανατολίτικο στυλ. Είναι περίεργο, το γιατί η Ελλάδα ακόμα και στο ντύσιμο έχει τα μάτια της στραμμένα στην Ανατολή, παρά στην Δύση! Ήταν και η επέτειος του 1821 πριν λίγες ημέρες! Όσο για τα παντελόνια-παντελόνες που είχαν γίνει της μόδας με αφορμή τον συγκεκριμένο διαγωνισμό τραγουδιού δεν κολάκευαν καθόλου, αφού έκαναν τα γυναικεία πόδια να μοιάζουν με μπουκάλες υγραερίου.
5) Πέδιλο κλπ τον χειμώνα! Τί παράταιρο! Επιπλεόν, λόγω, κρύου τα πόδια φαίνονται ταλαιπωρημένα και σκευρωμένα. Φυσικά ποτέ με καλσόν! Εάν ακόμα και την άνοιξη, μία γυναίκα πιστεύει ότι συνεχίζει να κρυώνει, ας περιμένει μέχρι την έλευση του θέρους.
6) Πέδιλα, σαγιοναράκια, mules (τσόκαρα) και τα συναφή υποδήματα, που δεν περικυκλώνουν το πόδι. Όλο το πόδι πρέπει να πατά στην επιφάνεια του παπουτσιού και να μην εξέχει. Εάν εξέχει σέρνει όλη την λασπουρια κλπ του εδάφους, ενώ κάνει το πόδι να φαίνεται χοντρό και άσχημο (και εάν είναι όντως χοντρό, ακόμα χοντρύτερο). Φυσικά, τόσο για το 5, οσο και για το 6 θα πρέπει να σημειωθεί ότι απαραίτητη είναι και η περιποίηση. Το πόδι θα πρέπει να δίνει την αίσθηση του άφθαρτου, του σαν μωρού, όχι σαν του ξωμάχου που σκάβει ξυπόλυτος στα χωράφια!
7) Ψηλοτάκουνα παπούτσια: Πολλές γυναίκες πιστεύουν ότι τις κολακεύει το απίστευτα ψηλό τακούνι. Θα διαφωνήσω, καθώς τις περισσότερες φορές τις κάνει να περπατουν, ως εάν η φύση δεν άντεξε τις κοινωνικές επιταγές πέραν των ορίων αντοχής της και πήρε αυτομάτως τα ηνία. Το άδηλο μήνυμα που πρέπει να εκπέμπεται προς τους κυρίους είναι: «Θα ήθελα να μου προσφέρετε το χέρι σας, να με στηρίξετε ως άνδρας που είστε» και όχι «Συγγνώμη που είναι η τουαλέττα; Λίγο γρήγορα παρακαλώ, διότι επείγομαι!»
8 ) Άρβυλα στρατιωτικού τύπου, αμπέχωνα κλπ. Γιατί; Δεν νομίζω ότι κανένας άνδρας χρειάζεται ενθύμια του στρατού!
9) Γενικότερα: όχι ανδρικά ρούχα. ΟΚ έχω ακούσει για την επανάσταση του Armani στο γυναικείο ντύσιμο, αλλά από εκεί μέχρι το να βλέπω γυναίκες με κουστούμι και γραβάττα, η απόσταση είναι μεγάλη!
10) Το παντελόνι είναι άνετο, βολικό, επιτρέπει μεγάλη ελευθερία κινήσεων, κολακεύει είναι sexy, αλλά καλό είναι μία γυναίκα να μην ξεχνά και τις φούστες. Και εδώ, όμως, τα πράγματα δεν είναι απλά. Υπάρχουν κάτι φούστες τραπεζομάντηλα (πολλές φορές συνδυάζονται με τα της παρατήρησης 8), που δεν αναδεικνύουν το γυναικείο σώμα και κάνουν το σχόλιο των γυναικών («Αγάπη μου, φώς μου, μπριζολάκι μου ή ό,τι άλλο σήμερα έβαλα φούστα που σου αρέσει) στους συντρόφους τους, ειρωνικό και περιπαικτικό. Στο άλλο άκρο πολλές γυναίκες πιστεύουν ότι γοητεύουν τους άνδρες με υπερκοντές και υπερστενές φούστες. Το πρόβλημα με αυτό το ρόυχο είναι ότι τις κάνει να βαδίζουν με έναν τρόπο, που μοιάζει αρκετά με το «βήμα της χήνας», φέρνοντας στον νου τις στρατιωτικές παρελάσεις των χωρών του Ανατολικού μπλοκ. Πολλές φορές μάλιστα συνδυάζουν αυτές τις φούστες με
υπερψηλοτάκουνα παπούτσια με ανατριχιαστικά αποτελέσματα. Βέβαια, κατά βάθος, η λογική τους να θεωρούν φούστα και παπούτσι ως ενιαίο σύνολο είναι σωστή. Αυτό, που είναι λάθος είναι η πεποιθησή τους ότι οι άντρες θέλουν να δουν, όσο το περισσότερο πόδι γίνεται όπως και ό,τι να ‘ναι και πως δεν είναι εκλεκτικοί. Η αλήθεια είναι ότι δεν αρέσει μόνο το γυναικείο πόδι, αλλά και η allure που αποπνέει μία γυναίκα με την χάρη του βαδίσματός της.
Συνεπώς, μία γυναίκα που το βάδισμά της μοιάζει με στρατιώτη του τέως Ανατολικού μπλοκ, που επείγεται να πάει στην τουαλέττα δεν νομίζω ότι εκπέμπει καμμία allure, ή εάν εκπέμπει εκπέμπει αρνητική. Είτε κοντές, είτε μακριές, οι φούστες πρέπει να αναδεικνύουν το γυναικείο σώμα και την χάρη του βαδίσματος και, όπως είχαν πει οι Αρχαίοι «μέτρον άριστον». Οι πλέον κολακευτικές είναι αυτές «πάνω από το γόνατο», κατά την γνώμη μου. Το καλοκαίρι, όπου οι φούστες κλπ φοριούνται χωρίς καλσόν ή κάλτσες, η ανάγκη για περιποιημένα πόδια είναι επιτακτική. Δεν πρέπει να δίνουν την εντύπωση έρημου χωραφιού, να έχουν πόρους, κοκκινίλες τρίχες κλπ.
11) Ένα διακριτικό ντεκολτέ τραβά, αντιστοίχως, διακριτικά τα αντρικά βλέμματα. Η υπερβολή, όμως, τα καρφώνει πάνω στο στήθος μίας γυνάικας. Φυσικά, όχι γιατί έχουν μαγευθεί με το στήθος, αλλά γιατί περιμένουν πότε θα εκτοξευθεί το κουμπί που συγκρατεί το στήθος (και να κάνουν τις ανάλογες μελέτες βαλλιστικής) και γιατί γελάνε σιωπηλώς βλέποντας την απέλπιδα προσπάθεια να συμμαζευτούν τα ασυμμάζευτα!
12) Ρούχα που το στυλ τους εμπνέεται από συγκεκριμένα επαγγέλματα, κοινωνικές ομάδες κλπ. Όπως και με το 3) είναι απαραίτητο να δίνονται αρκετά χρήματα για να επιτευχθεί το ιδεατό αποτέλεσμα. Εάν πχ, είναι της μόδας το στυλ «καθαρίστρια» και μία γυναίκα φορά ένα «φακιόλι» φθηνού κόστους θα είναι σαν καθαρίστρια. Εάν είναι της μόδας το κυνηγετικό στυλ και φορά ρούχο ανάλογου κόστους με αυτά που παίρνουν οι κυνηγοί από το Μοναστηράκι, όταν θα μπει σε ένα σπίτι θα της πουν: «Α, δώστε το κυνήγι στον οικονόμο, εδώ είναι το σαλόνι!»
13) Κατάλληλα υλικά για τα ρούχα και τα ρούχα να δείχνουν την πραγματική τους αξία. Μία απομίμιση φορέματος των 3000€ αξίας 30€, απλώς δεν βλέπεται. Καλύτερα βαμβακερό ρούχο, από ένα ψευτομεταξωτό, δήθεν ακριβό. Με το τελευταίο προκαλεί ειρωνικά υπομειδιάματα στην καλύτερη των περιπτώσεων.
14) Μακιγιάζ και αξεσουάρ. Εδώ δεν γνωρίζω και πολλά. Γενικά διακριτικότητα. Ευτυχώς, που η τάση «Αιγυπτιακές τοιχογραφίες πυραμίδων» προτιμάται μόνο από κάτι κυρίες cult και όχι από τον ευρύτερο γυναικείο πληθυσμό.

Advertisements

One response »

  1. Ο/Η manu manitari λέει:

    Εγώ πάλι ποτέ δεν ακολούθησα τη μόδα εκτός από την εποχή του δημοτικού και αυτό γιατί με έντυνε η καλή μου η μανούλα, η οποία μόλις βλέπει κάποιο ρούχο -το οποίο προ ολίγων λεπτών το είδε στο τάδε fashion show- λέει: α τι ωραίο, αυτό είναι επί της μοδός, να πάρεις και σύ κάτι τέτοιο. Ίσως λοιπόν και από αντίδραση να εκνευρίζομαι. Με τη μόδα. Και ενίοτε με τη μαμά μου.. Αλλά πραγματικά αυτό το πράγμα με τη μόδα έχει παραγίνει. Εντάξει δε λέω, η καλή εμφάνιση πρέπει να υπάρχει. Αλλά κάποια στιγμή αρχίζουμε και βάζουμε ταμπέλες. Έχω ακούσει και ανεκδοτάκι του τύπου «πώς καταλαβαίνεις ποια γυναίκα είναι μητέρα στο γραφείο; Αυτή που φοράει παπούτσια, ρούχα, τσάντα περσινής χρονιάς!» Και γελάσαμε… Από εκεί που το κάνεις για τη δική σου ευχαρίστηση, στη συνέχεια σε αγχώνει και σε καταπιέζει και καταλήγει να σου φοράει και ταμπελάκι!

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s